Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Byta all el, rimlig offert?

1. C
    Renoverare · 573 inlägg

claym

Renoverare
    Vore intressant om TS kan uppdatera denna tråd när arbetet är klart. Dvs om du väljer att anlita denna firma , blev priset det utlovade eller har det tillkommit extra saker som drog upp slutpriset .
    Skulle det landa på 50k är det bara att gratulera då jag, som flera andra, tycker det låter billigt :D

• Laddar…
  2. P
    Medlem · 12 inlägg

Pepz Jegefalk

Medlem
    Jag uppdaterar i september när det är klart.
    Har godkänt offerten

3. P
    Medlem · Stockholm · 541 inlägg

pjkw

Medlem
    Jag har begärt pris för omtrådning, ny central, nya brytare/uttag.
    Ungefär samma yta, byggår -59.
    Från en firma fick jag 60' exkl uttag/brytare men inkl central och trådar.
    En annan som är underentrprenör till badrumsrenovering jag gör offererade 25' exkl allt material.
    Inga kompletteringar inkluderade i dom priserna.
    Så din offert låter rimlig tycker jag, generellt sett är det väl logiskt att man får bättre pris om det är en del av en större order, vilket det verkar vara för dig.

• Laddar…
  4. M
    Renoveringsnovis · 584 inlägg

Mortsken

Renoveringsnovis
    Det är en firma som är godkänd att göra detta jobbet?

5. J
    Medlem · 35 inlägg
    Billigt

• Laddar…
  6. pelle plåttak
    Verktygstokig · Estocolmo · 646 inlägg

pelle plåttak

Verktygstokig
    Alldeles för billigt

7. D
    Medlem · 235 inlägg

datja

Medlem
    Jag tycker priset verkar bra. Förstår dock inte varför du skulle vilja byta ut FK:n som rimligen håller i decennier framåt. Du kanske vill lägga till skyddsjord, då är det rimligare.

8. D
    Hobbysnickare · 173 inlägg

Davidbagare

Hobbysnickare
    Om man ska dra in jord i hela huset så finns den väl ingen anledning att inte byta alla trådar? Blir ju till och med lättare än att bara dra i jordtråden..

9. B
    Medlem · 31 inlägg

BJER

Medlem
    Alltid roligt läsa dessa inlägg , när det gäller göra om el , nästan som de mesta tror bara jag får en central med dvärgar , då har jag en anläggning som är felfri. Det är väl inget fel , men en slarvig installation blir ju inte bättre.

10. D
    Medlem · 126 inlägg
    Vi gjorde likadant i en lgh på 64kvm. ALLT gällande el nytt plus ca 6 ny uttag med fräsning till dito. Gick från 4 porslinssäkringar till 10 dvärgar om jag minns rätt. 1fas/ 25A så det krävdes lite beräkningar. Ny elcentral, nya dosor, nya vägguttag osv. ALL el helt nytt.

Det gick loss på 46 efter rot om jag minns rätt. Tyckte det var rimligt.

TS pris ”låter” för billigt. Men det är ju helt beroende på resultatet. Materialet ryms ju säkerligen i priset så det är ju frågan vad elektriker tar betalt för sitt arbete.

• Laddar…
  11. M
    Medlem · 38 inlägg

Modski

Medlem
    Får jag fråga. Är det något fel på elen som sitter idag? Förutom att det är ojordat i vanliga rum, det löser man med en JFB. Hus från 60-talet har ju pvc rör och rediga trådar. Håller lätt 50 år till

12. J
    Medlem · 7 inlägg
    Om det är ett företag du litar på så kör på! Jag tycker det låter för bra för att vara sant, eller också blev jag rejält blåst nyligen haha.
    För oss att byta elcentral och dra nytt och sätta nya dosor/brytare/uttag etc (plus arbetskraft) gick på 60.000 (efter rot) för bara våra. gillestugan…

13. E
    Medlem · 1 inlägg

EbbieT

Medlem
    Hade varit intressant att veta vilka prylar skall användas? Är väl viss prisskillnad på Biltema vs Schneider t.ex och ofta hänger kvaliteten ihop med pris.

14. S
    Medlem · 53 inlägg

Stev87

Medlem

Låter väldigt prisvärt, jag driver själv en elfirma och bytte nyligen el på en ovanvåning, det slutade på 20 efter rot, men då tillkom lite dimrar och spotlight, sådant material kostar oftast lite och det blir snabbt pengar av det!

Om du tar in en annan offert är det viktigt du specificerar vad du önskar så att båda företagen räknar på samma case!

Lycka till!

15. D
    Medlem · 126 inlägg
    Den är ju väldigt avgörande. I mitt fall Schneider renova. Frågan är vad TS fått på.
    Självklart all hårdvara av kvalitet, det är iaf det jag utgår ifrån.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.