Byggahus.se

Byggmax träfönster

1. L
    Medlem Nivå 1
    Hej på er!
    Nu är det dags för oss att beställa fönster igen.
    Vi har sedan tidigare köpt först ett till köket från sp fönster, ett kultur exklusiv träfönster. Det var en skada på det och lite strul.
    Vi köpte ändå ett till när vi behövde ett till utbygget som också hade en skada.
    Vi såg nu att byggmax har väldigt lika fönster, 4-lufts.
    Men det går inte att få se på dom någonstans och man har heller ingen ångerrätt på dom.
    Kostar en del mindre än sp:s fönster dock men man vill ju veta vad man köper för flera tusen.
    Någon som har erfarenhet?
    Kanske någon som har dom till och med som man kan få kika på?

2. L
    Medlem Nivå 1
    Finns det ingen som kan hjälpa till? 😊

3. mexitegel
    Allvetare · Nivå 23
    Tyvärr inte, men du kan inte ringa till byggmax och fråga om de möjligen har några referensinstallationer?

4. L
    Medlem Nivå 1
    Nej tyvärr har de inte det heller.
    Vi får prova att kontakta vår butik direkt och se om de råkar känna till någon.

5. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Konstigt att dom skriver så...

Tillverkningsprodukt
    Denna produkt tillverkas speciellt för dig efter din order och därmed gäller inte ångerrätten.

Läs mer här:
    http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/din-ratt-som-konsument/angerratt/

Saxat:
    Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans eller utanför företagets affärslokal. Det framgår av lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Lagen innehåller även krav på att säljaren ska ge dig tydlig information om hur du kan ångra ditt köp.

6. T
    Medlem · Nivå 16
    Jag är ingen jurist men det kanske är så att ångerrätten inte gäller på varor som är måttbeställda. Däremot ska ju varan vara felfri så om det är något fel på det vid leveransen går det ju att reklamera. Om du däremot är missnöjd med allmän konstruktion kan du inte ångra dig.
    Ångerrätt eller öppet köp lämnas ju ibland även vid affärsköp men det är endast säljarens goodwill, ingen rättighet.
    Vad är du rädd för?

7. L
    Medlem Nivå 1
    Tyvärr finns det punkter längst ner när detta inte gäller. Och dessa fönster menar man tillverkas när jag beställer.
    Jag tycker dock inte att det borde räknas som specialbeställning eftersom det är färdiga modulmått. De kan ju lika gärna sälja dom till annan kund om jag ångrar mig. Trist är vad det är och jag kan inte förstå hur de tänker sig att man ska vilja köpa fönstrena.

8. L
    Medlem Nivå 1
    Jag vill veta hur de ser ut. Om de är tillräckligt lika sp:s fönster. Hur de känns och ser ut kvalitetsmässigt.

9. T
    Medlem · Nivå 16
    Trist att säga men ibland har billiga köp ett pris. Du kan inte få allt.

10. P-plats
    Medlem · Nivå 15
    Jag beställde på Byggmax.se och fick det levereras från Varbergs trä.
    Kändes mycket bra i kvalitén men då har jag inte så stor erfarenhet av fönster.

11. mexitegel
    Allvetare · Nivå 23
    Varbergs trä har också bra priser på fönster, det kanske kan vara ett alternativ att kolla upp?

12. P-plats
    Medlem · Nivå 15
    Jag jämförde dom båda och blev mycket förvånad när jag fick det från Varbergs trä...

13. mexitegel
    Allvetare · Nivå 23
    Menar du att priserna är lägre hos byggmax än hos varbergs trä?

14. P-plats
    Medlem · Nivå 15
    Priserna var likvärdiga och det kan hända att Varbergs trä var billigare men totalkostnaden med frakten blev billigare på Byggmax.
    Nu bytte jag iof. bara ett fönster...

15. L
    Medlem Nivå 1
    Jag är fullt införstådd med det och det är mycket därför jag vill se dom också eftersom jag redan köpt dubbelt så dyra fönster att jämföra med. Sedan ligger säkerligen en del i prisskillnaden just i marknadsföringen. Byggmax har ju obefintlig och sp rätt mycket.