Byggahus.se

Byggmax bygger bort sig?

43k läst  132 svar

1. C
    Medlem · Nivå 15
    Visst regelvirke beställer man förvisso i längd och antal, men jag förstår vad du menar. Ofta behöver man vissa längder, och inte minst behöver man ofta en viss kvalitet på virket. Men om man nu kan tänka sig att beställa hem slipper man iallafall frakten om man hämtar upp i butik, det var min poäng. Nu ser jag dock ett en del virke är markerat som fraktfritt, så där är ytterligare en variant :thinking:

Undrar vad frakten blir om man dessutom beställer en låda spik?
    Testade precis, och virket som står som fraktfritt kostar 795 kr i frakt. Intressant definition av fraktfritt.
    Spiken skickas som en separat leverans och man får betala separat frakt för båda.
    Mycket intressant och högst märkligt, förvirrande och osmidigt :confused:

• Laddar…
  2. M
    Medlem Nivå 1
    Ni klagar på att de har utökat SORTIMENTET ... samtidigt som ni klagar på att det inte går att köpa DET NYA SORTIMEMTET över disk.
    Köp det vanliga lilla sortimentet över disk - som tidigare och köp de saker du vill på andra nätsajter!!!

... Hur tänkte ni nu...:D:crysmile:

3. C
    Medlem · Nivå 15
    Vi tänkte att man skulle kunna slippa fraktkostnaden genom att kunna beställa för upphämtning i butiken. Precis som det funkar på många andra ställen. Inte konstigare än så...

• Laddar…
  4. optimum
    Medlem Nivå 10
    De som klagar på sådant de anser vara fel borde se möjligheterna istället för att klaga här på forumet.

Hur vore det om dessa experter startade egna byggvarubutiker istället då de vet precis hur det ska vara.

Här kommer en lista som kan vara bra för era butiker.

Lägsta pris
    Hög kvalitet
    Ett heltäckande sortiment inom byggmaterial med VVS, El, takmaterial, plåt, marksten, arbetskläder och verktyg mm.
    Allt ska ständigt finnas i butiken
    Om något behöver lyftas ned sker det omgående
    Ingen kostnad för frakt.
    Alltid gott om mycket kunnig personal i butikerna.
    Alltid trevligt bemötande oavsett hur mycket man klagar och skäller på personalen.
    Öppettider 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan.
    Allt ska gå att lämna tillbaka oavsett skick på varorna som givetvis var perfekta då de levererades.
    De ska även erbjuda att kostnadsfritt hämta tillbaka varorna oavsett vart i landet de fraktats.
    Livstids garanti på allt man köper.
    mm

Finns säkert mer ni kan komma på, dock undvik blommor mm i butikerna för det retar upp herrarna så in i bängen att det för vansinnesutbrott.
    Däremot pizza, hamburgare och korv är perfekt och helst ska det vara gratis då de likt barn blir griniga om de inte får mat var annan timma.

Tips. Här är en tråd om de som hatar Bauhaus. Där kan finnas mer tips om den perfekta butiken.

https://www.byggahus.se/forum/threads/aldrig-mera-bauhaus.350502/

Går nog att hitta liknande om Hornbach, Beijer, Karl Hedin mm.
    Biltema och Jula är redan avhandlade i andra trådar med no no som resultat.

P.s, jag handlar gärna i samtliga ovan nämnda.

Redigerat 3 sep 05:53
  5. C
    Medlem · Nivå 15
    Att skriva att man saknar nåt är väl inte direkt något klagomål?

6. AndersPS
    Renoverare Nivå 17
    Tyvärr fungerar inte deras nya sajt, deras responsiva design gör att saker ofta hamnar "utanför" viewport, texter som inte får plats, sökfunktion som blivit mycket sämre än tidigare etc.

Har mer eller mindre slutat handla där efter deras nya hemsida, eftersom det är så svårt att kolla upp sortiment numera, både från mobil och dator. Dessutom är den generellt sett väldigt långsam.

:(

7. AndersPS
    Renoverare Nivå 17
    Förr i tiden hade de sitt vanliga sortiment i lager, så är det inte längre. Ofta slut på i butiken.

8. optimum
    Medlem Nivå 10
    Populära varor troligen, populär butik.

Själv aldrig råkat ut för att det är slut.

9. K
    Tillbyggare Nivå 9
    Jag brukar ta det sista ibland...

10. optimum
    Medlem Nivå 10
    Aldrig hänt mig och det är troligen helt vanliga varor jag köper där.

Men om du tar det sista ibland borde det vara en mycket intressant butik där omsättningen är rejält hög.

11. K
    Tillbyggare Nivå 9
    Har hänt med virke några ggr. Men lite varstans faktiskt. Mest i semestertider förstås.
    Men det är sällan, helt klart.

12. C
    Medlem · Nivå 15
    Ja, och kanske inte så konstigt heller. Nu och då kommer det ju in någon som håller på med något lite större projekt och tömmer hela lagret. Måste nog erkänna att man själv gjort sig skyldig till detta.

13. G
    Medlem Nivå 1
    Hela deras affärsidé bygger ju på att kunderna sköter sig själva och man bara har kassörskor.

• Laddar…
Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka