Byggahus.se

Byggmax bygger bort sig?

43k läst  132 svar

1. platon1980
    Medlem · Nivå 7
    Gillade verkligen Byggmax för några år sedan, förhållandevis få produkter i sortimentet, men billigt och så gott som alltid allt på lager och enkelt att handla med personal som lärt sig det lilla sortimentet.
    Idag är det rörigt, deras hemsida har blivit stökig som Bauhaus, massvis av produkter som bara finns på nätet, som är slut lokalt, men finns i andra städer o.s.v.
    Jag tycker Byggmax bränt sina bästa kort, ändå köpte jag aktier, men handlar mer och mer på Bauhaus :dizzy:

2. useless
    Självbyggare · Nivå 22
    Jag instämmer. Det funkar att handla standardprylar som man vet att dom brukar ha på lager. Men är man där vid fel tidpunkt så kan det vara fullständigt kaos vid utcheckningen.

3. A
    Medlem · Nivå 18
    Problemet med affärskedjor som jagar tillväxt före lönsamhet.
    Titta på Biltema hur deras sortiment är idag.

4. P
    Husägare Nivå 9
    Det jag saknar mest med byggmax är att man inte kan beställa deras "endast online-sortiment" till butik och hämta upp där. Dom bör ju få leveranser från sitt centrallager med jämna mellanrum och då borde man kunna trycka med lite mer grejor.

5. C
    Medlem · Nivå 15
    Ja, det är verkligen jättedumt :mad:
    De har ett mycket bra postordersortiment, till skillnad mot de fysiska butikerna, och till bra priser.

6. thomas33
    Renoverare · Nivå 15
    Många gånger blir det inte så billigt att handla från deras postordersortiment, då de har höga fraktkostnader.
    Det gör att förslaget ovan, att få varorna levererade till fysisk butik känns behövligt. Även få dessa leveranser fraktfritt, eftersom man själv får fixa transporten därifrån.

7. C
    Medlem · Nivå 15
    Näe precis, det blir ju så. Dessutom funkar ju hemkörning mindre bra för de flesta eftersom de inte är hemma på dagarna och kan ta emot.

8. kenneth5828
    Elektroniktokig · Nivå 7
    Kan man bara välja att man inte behöver vara hemma för leverans, får leveranser 2-3 gånger i veckan utan att behöva vara hemma, väldigt smidigt.

9. H
    Medlem Nivå 6
    Jag köpte flytvästar av känt märke/fabrikat på byggmax i sommras. Så dom har verkligen allt. Helt sjukt.

10. C
    Medlem · Nivå 15
    Inte på något smidigt sätt, så vitt jag vet. Men tydligen är det olika fraktsätt beroende på vad man beställer.
    Men det beror ju på vad man beställer också. Stöldbegärliga saker vill man ju inte låta ligga ute, likaså med saker som inte tål ett skyfall.

11. kenneth5828
    Elektroniktokig · Nivå 7
    Jag kan iregel även skriva att dom skall lägga in grejorna i förrådet, både på postnord och DHL, och dom brukar slå en signal innan så det går alltid att snacka med dom, nu bor jag inte i dom värsta gettona, så det hjälper till.

12. sellgra
    Medlem Nivå 2
    vilket centrallager pratar du om? :p byggmax får allt virke från dom närmaste såg osv.. (t.ex får sollefteå från SCA i väja/bollstabruk t.ex)

• Laddar…
  13. A
    Medlem Nivå 6
    Jag tänkte testa Byggmax i Jönköping idag. Ska köpa "standardgrejor". Återkommer med resultat.

22 st Gipsskiva 1200x2400mm
    13 st OSB-skiva 1200x2400mm
    11 st 45x45 á 2500mm
    16 st 45x70 á 2500mm
    10 m2 70mm C-C60 isolering (ca 17m)
    8 m2 45mm C-C60 isolering (ca 12m)
    1000 st Gipsskruv
    500 st Spånskiveskruv
    1000 st Spik till reglarna

14. useless
    Självbyggare · Nivå 22
  15. Cabaooman
    Medlem Nivå 3
    Vi har precis fått ett Byggmax till Älmhult! Jihoo tänkte jag, nu kommer de pressa priserna i byn. Tyvärr är priserna på hemsidan bara riktpriser. I Älmhult verkar de ha lagt sina priser på samma, eller precis under konkurenterna. Så flera saker jag tittat ut i förväg har kostat ca 20kr mer i butik än på nätet.

Jag är medveten om att ställer man in rätt ort på hemsidan, blir det rätt. Men vem orkar det då sidan glömmer bort vem jag är varje, VARJE, gång man går in där.