På konsumentens sida
· 3 146 inlägg
Länsstyrelsen har beslutat att riva upp bygglovet för en palatsliknande byggnad som Gekåsägaren Thomas Karlsson ville bygga.
Du kan läsa artikeln här: Bygglovet rivs upp för Gekåsägaren
Du kan läsa artikeln här: Bygglovet rivs upp för Gekåsägaren
Jag undrar hur mycket grannen Herr Persson skulle sett av huset med tanke på hans åsikt.
Jag kan bara konstatera att människor som lägger sig i andras göromål har för lite att göra.
Jag kan bara konstatera att människor som lägger sig i andras göromål har för lite att göra.
Fast samma sak kan man säga om det mesta.Ramnemark skrev:
Varför så stora bilar????
Varför så stora lägenheter???
Varför så stora tomter???
Utan någon som vill bygga något extra så hade vi inte haft dom slott och herrgårdar som finns.
Var precis uppe i Stockholm och gick rundor och beundrade alla stora vackra hus och slottet.
Tänk om allt stort och överdådigt aldrig blivit byggt.
Var inom och tittade på ett fantastiskt stort misstag iform av vasaskeppet.
Alldeles för stort och inte helt lyckat men byggt för att imponera och det gör det fortfarande.
Låt dom som har visioner att göra något som blir kvar till eftervärlden göra det annars blir världen en tråkig plats att bo på.
Du misstolkar nog mig. Jag har inget emot rejäla hus eller Herrgårdar. Det är kul med häftiga hus. Däremot tycker jag hans slott är lite väl stort. Speciellt i en pitoresk by som ligger en bit utanför en pitoresk stad (Falkenberg). Det är inte Lidingö det här.A Argastesnickaren skrev:Fast samma sak kan man säga om det mesta.
Varför så stora bilar????
Varför så stora lägenheter???
Varför så stora tomter???
Utan någon som vill bygga något extra så hade vi inte haft dom slott och herrgårdar som finns.
Var precis uppe i Stockholm och gick rundor och beundrade alla stora vackra hus och slottet.
Tänk om allt stort och överdådigt aldrig blivit byggt.
Var inom och tittade på ett fantastiskt stort misstag iform av vasaskeppet.
Alldeles för stort och inte helt lyckat men byggt för att imponera och det gör det fortfarande.
Låt dom som har visioner att göra något som blir kvar till eftervärlden göra det annars blir världen en tråkig plats att bo på.
För mig får han bygga vad han vill. Jag bor ytterligare en stad bort och kommer aldrig se det. Däremot kan jag förstå grannarnas åsikter