Byggahus.se

Bygglov i Nacka?

1. K
    Medlem · 31 inlägg

Katrin

Medlem
    Hej! Har någon på forumet lämnat in bygglov i Nacka kommun? Är lite nyfiken på hur lång handläggningstiden är för bygglovet resp. förhandsbesked. Även kostnaden vore intressant. Vi ska lämna in bygglov denna vecka. Lagom till alla julhelger............

2. D
    Medlem · 1 854 inlägg

David

Medlem

Re: Bygglov i Nacka?

Vi kommer att lämna in ansökningarna nästa vecka. Enligt ansvarig på Nacka kommun skulle Bygglov/Bygganmälan/Lägeskontroll/Nubyggnadskarta/Planavgift/Fastighetsplan, (puh!), sammanlagt kosta c:a 40.000 SEK och bygglovet skulle ta c:a 4 veckor om jag kommer ihåg allt rätt. Var ska ni bygga någonstans?

mvh
    david

3. K
    Medlem · 31 inlägg

Katrin

Medlem

Vi ska bygga på Kornettv. i saltsjö-boo. Vi har inte fått in vårt bygglov ännu, men det ska in nästa vecka. vi har också fått besked från kommunen nu att det tar ca 4 veckor. däremot har vi fått en "billigare" prisuppgift. vårt skulle landa på ca 30.000:-, men vi får väl se när fakturan kommer. vilken husfirma ska ni anlita eller bygger ni lösvirke?
    Häls Katrin

4. A
    Medlem · 158 inlägg

astia

Medlem

Hmmm så ni är med och förstör min barndoms vackra omgivningar *s*
    Det är massor av nytt nuförtiden. När jag bodde där fanns inte ens skolan utan det var stora gräsplaner där!! Vi bodde på Boovägen 9 längst ner vid gamla busstationen - mitt emot gamla affären - fast tomten är styckad i två nu och det står två nya hus där *snyft*
    Men avis blir jag - det är sååå himla fint därute! Familjen har kvar sitt sommarhus på Djurgårdsvägen som vi köpte när vi flyttade därifrån men jag lyckades inte övertyga mamma om att vi kunde få bygga där :(

Hm detta går nog under kategorin "nostalgiskt svammel" men jag kände mig manad att göra detta inlägg!

5. K
    Medlem · 31 inlägg

Katrin

Medlem

Hoppas vi inte förstör dina omgivningar för mycket... Det är enbart JÄTTETREVLIGA barnfamiljer som ska bygga runt Kornettv. En del kommer även att behålla sina fritidshus så det blir inte bara nybyggt. Det blir ju s¨när kommunen drar in VA och detaljplanen utökas. vi är iallafall jätteglada för vår tomt och är övertygade om att vi kommer att stortrivas i området.

6. A
    Medlem · 158 inlägg

astia

Medlem

Såklart ni inte gör :) det blir säkert kanonfint!
    Känns bara konstigt när man åker föri där nuförtiden - jag har ju en annan bild av hur det "ska" se ut.
    Jag tror ni kommer att trivas aldeles utmärkt - somrarna därute är helt enkelt underbara. Bad vid den lilla stranden - mysiga midsomrar. Underbar liten handelsträdgård vid herrgården som doftar av kryddor och blommor...lätt att bli fööör nostalgisk märker jag :)
    Ni ska iallafall bygga på ett kanonställe och det blir säkert hur bra som helst!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.