4 001 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Bygglov för pizzaugn/utekök?
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Som sagt förtydligande. Du får bygga 15 kvm bygglovsfritt skärmtak. Ditt 50 kvm tak är antingen byggt med bygglov, eller ett svartbygge. Oavsett vilket så påverkar inte det din rätt att bygga 15 kvm bygglovsfritt skärmtak. Fast skulle det stora taket vara ett svartbygge och nyare än 10 år, så kanske man bör ligga lite lågt. Om de får för sig att kolla ditt utekök så kanske de upptäcker svartbygget.
Tack för svar . Taket har vi fått bygglov 👍H hempularen skrev:Som sagt förtydligande. Du får bygga 15 kvm bygglovsfritt skärmtak. Ditt 50 kvm tak är antingen byggt med bygglov, eller ett svartbygge. Oavsett vilket så påverkar inte det din rätt att bygga 15 kvm bygglovsfritt skärmtak. Fast skulle det stora taket vara ett svartbygge och nyare än 10 år, så kanske man bör ligga lite lågt. Om de får för sig att kolla ditt utekök så kanske de upptäcker svartbygget.
För att förtydliga är min fundering om jag kan bygga pizzaugn under skärmtak. Jag har bygglov för skärmtak, behöver jag då ansöka om bygglov för pizzaugn också.H hempularen skrev:Som sagt förtydligande. Du får bygga 15 kvm bygglovsfritt skärmtak. Ditt 50 kvm tak är antingen byggt med bygglov, eller ett svartbygge. Oavsett vilket så påverkar inte det din rätt att bygga 15 kvm bygglovsfritt skärmtak. Fast skulle det stora taket vara ett svartbygge och nyare än 10 år, så kanske man bör ligga lite lågt. Om de får för sig att kolla ditt utekök så kanske de upptäcker svartbygget.
Klicka här för att svara