Bygglov för gigantiskt projekt?

83k läst  345 svar

1. Hemmakatten
    Moderator · Nivå 17
    Om det är den höga konstruktionen med täta liggande brädor ni pratar om så är det definitivt ett byggöovspliktigy plank.

2. simpa96
    Medlem Nivå 1
    Helt ärligt, Du är sur för att du inte får medhåll från oss andra. Det finns inget du kan göra mer än att acceptera att grannen bygger sin altan och pergola. Du får prata med grannen istället för att springa och smygfota, Du låter som en tjurig pensionär när du får mothugg i tråden? Hur tänkte du när du köpte hus i ett villaområde ??

3. P
    Medlem Nivå 3
    Och det smällde de också upp bara sådär ! Tack för seriöst svar ! Dock ska de ta bort de täta plankväggen och skjuta den mot oss om
    Du förstår :)

4. P
    Medlem Nivå 3
    Detta forum finns för att ställa frågor man ska kunna diskutera allt förstår inte vad som är problemet ?

• Laddar…
  5. P
    Medlem Nivå 3
    Får en altan dominera så pass mycket ? När tillämpas 4,5 m och samtycke då?

6. P
    Medlem · Nivå 6
    Hade du vart nöjd om dom byggde altanen fast utan plank? Altanen får dom definitivt bygga som sagt, kanske ni kan kolla på varandra när ni ligger i varsin bubbelkopp, låter mysigt tycker jag ☺️

• Laddar…
  7. simpa96
    Medlem Nivå 1
    Det har du rätt i, men sål
    Oftast när tomten lutar och deras altan blir högre jämfört med tomten bredvid, men så verkar det ju inte vara i detta fallet, den ser ju ut o hamna 30-50 cm över mark bara

• Laddar…
  8. P
    Medlem Nivå 3
    jag hade varit nöjd om de byggde på andra sidan så man slipper se de. De har plats att bygga där men vill inte för att de e väl trevligare mot oss antar ja

• Laddar…
  9. P
    Medlem Nivå 3
    Oj byt styrka direkt !!! Detta är bra mycket högre hahaha

10. Filip94
    Husägare Nivå 4
    För t.ex komplementbyggnader såsom attefallshus, friggebod medmera....

11. P
    Medlem · Nivå 6
    Mm dom är säkert exibitionister som vill att ni skall se dom så mkt som möjligt, av det jag kan se på bilderna du tagit så känns det inte som dom kan göra så mkt annat vettigt av tomtbiten du fotat.

12. P
    Medlem Nivå 3
    Nja,,,

13. P
    Medlem Nivå 3
    Osäker på din ålder men numera är det bakgrund som är viktigt då man tar instabilder i deras fall och då vill de ha vårt poolområde som bakgrund. De har buskar och en hög garagevägg på andra sidan av tomten men där
    Vill de ej placera

• Laddar…
  14. Filip94
    Husägare Nivå 4
  15. simpa96
    Medlem Nivå 1
    Syftade på altandäcket :) Jag driver själv en byggfirma och varit med flera gånger när grannar blivit ovänner över sånna här saker, Saken är den att pratar du inte med grannen och anmäler till kommun kommer det ta otroligt långt innan det händer något antagligen ger kommunen grannen ett vite på ett par tusen kronor bara som dom betalar, Då har dom en pergola med pool vid eran tomtgräns och ni är antagligen fiender tills någon flyttar, grannfejder slutar sällan i något bra. Ett tips bara..

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: