Bygglov för gigantiskt projekt?

83k läst  345 svar

1. P
    Medlem Nivå 3
    Jag vill helst slippa se de men inte att han ska skugga halva vår tomt och förstöra vårt poolområde. Annars får han gärna sätta sin lilla jacuzzi på taket

2. P
    Medlem · Nivå 6
    Du förlorar liksom all din trovärdighet när du börjar gapa om ”gigantiskt projekt” ”5-6 meter hög pergola” den där pergolan är absolut max 4 meter hög från marknivå.
    Är det att grannen snor er kvällssol som gör att skon klämmer eller vad är problemet?

3. P
    Medlem Nivå 3
    Tack för ditt svar ! Nej det finns inget bygglov och vi har ungefär bott lika länge. Vi har försökt prata med det blir bara tjafs. De säger att de kommer köra på så vi får dra detta vidare vilket vi kommer. Men jag vänder mig till er då vissa saker kanske är bygglovsfria men det är helheten som utgör ett problem. Förstår du ? :)

• Laddar…
  4. Dalbotös
    Medlem Nivå 11
    Man äger inte sin utsikt. Eller sol/skugga. Grannen hade lika gärna kunnat sätta en thujahäck till innanför som blivit 5 meter hög.

På vilket sätt skulle grannens utbygge förstöra ert poolområde???

5. P
    Medlem · Nivå 6
    undrar också, du får gärna ta ett kort på distans från bakom din pool så man ser

6. J
    Medlem Nivå 2
    Ojoj jag som trodde Israel hade problem
    En fråga !
    Vad är problemet?
    Skymmer solen? Eller vad
    Det är väl helt ok det han gör eller?
    Klart att man vill ha utespa o altan
    Ok 5-6 meter hög pergola där är du nog lite hysterik

7. P
    Medlem Nivå 3
    Det blir skugga på den sidan för oss så vi kommer inte kunna nyttja den delen samt så blir de så nära inpå. Brandrisk samt ljudnivån

8. P
    Medlem Nivå 3
    Vår pool är 4,5 m ifrån tomtgräns om inte mer så finns inte så mycket att se. Men den delen ligger vi och solar på. Är alla ok med att ha grannen i knät det verkar ju inte bättre här:mad:

9. P
    Medlem Nivå 3
    Estetiskt så hade jag verkligen föredragit det. Nu har de valt att bygga plank över sin tomt. De har 3-4 olika plank stilar haha ser inte speciellt bra ut. Vad menar du att man inte äger sin utsikt ? Det finns rättsfall där folk bestridit sådana saker så du verkar inte ha någon koll alls.

• Laddar…
  10. P
    Medlem Nivå 3
    Hmm sitter du fastklistrad med din granne ?

11. R
    Medlem · Nivå 16
    Brandrisk?? Knappast något bygglov skulle kräva någon åtgärd för ett plank eller pergola.

12. T
    Medlem Nivå 2
    Enormt mastodontiskt vulgärt astronomiskt projekt... hur kan någon göra så mycket

13. P
    Medlem Nivå 3
    Okej så vad händer om de sätter sin grill mot planket då ? Och glömmer bort ?

14. R
    Medlem · Nivå 16
    Det brinner upp.

Fortfarande inget som bygglov skulle kräva något skydd eller förstärkning mot.

Du kommer i princip att ha två val. Acceptera att leva med grannens pergola, spaljé, solsegel eller vad för bygglovsfritt de nu väljer att sätta upp eller flytta.

15. P
    Medlem Nivå 3
    Man blir lite besviken faktiskt, jag trodde det var seriösa husägare här med fakta som vill dela med sig men många skriver rätt korkade saker. :thinking: Fortsätt kommentera och håll tummarna att vi får bort det

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: