3 115 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
Byggföretag monterade bärande väggar buktande och oförankrade
På konsumentens sida
· 3 217 inlägg
Ett byggföretag i Bäckefors får bakläxa av ARN efter att två bärande väggar monterats felaktigt under ett husbygge, och sedan inte åtgärdats vid påtalande från husägaren.
Du kan läsa artikeln här: Byggföretag monterade bärande väggar buktande och oförankrade
Du kan läsa artikeln här: Byggföretag monterade bärande väggar buktande och oförankrade
man får ju känslan av att arn sätter låga ersätningar för att företagen ska betala nåt och arn statistik ska se bra ut med att många företag följer dom
själv tycker jag att arn är en meningslös myndighet så länge dom har händerna låsta
finns betyligt bättre reklamations mydigheter i andra länder som man skulle kunna kopiera
men sverige har inte bra konsumenträttigheter som andra länder har på bygg och fordon sidan
själv tycker jag att arn är en meningslös myndighet så länge dom har händerna låsta
finns betyligt bättre reklamations mydigheter i andra länder som man skulle kunna kopiera
men sverige har inte bra konsumenträttigheter som andra länder har på bygg och fordon sidan
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan de stående brädorna vara bärande?
Byggmaterial & Byggteknik -
Quiz: Är väggen bärande?
Quizkommentarer -
Fribärande fackverkstakstol?? Riva ner vägg???
Byggmaterial & Byggteknik -
Dropp från nymonterade kulventiler. Har jag gjort helt fel?
Vatten & Avlopp -
Rivit kattvind, var väggen bärande?
Utbyggnad och tillbyggnad