Du kan läsa artikeln här: "Byggfelsförsäkringar är Sveriges mest lönsamma bransch"
404 läst · 6 svar
404 läst
6 svar
"Byggfelsförsäkringar är Sveriges mest lönsamma bransch"
-
På konsumentens sida · 2 963 inlägg 23 apr 2013 09:10
-
23 apr 2013 10:23 #2
Skrivet av: Gäst
Skönt att inte gynna detta galenskap men tragiskt att det får fortsätta.... -
23 apr 2013 11:29 #3
Skrivet av: Stefan
Eftersom de gör oskälig vinst på dessa försäkringar betyder det att priset är för högt satt. Känns som man borde kräva tillbaka en väsentlig det av försäkringspremien -
23 apr 2013 21:55 #4
Skrivet av: KM
Är en s.k. självbyggare som för fem år sedan tvingades betala 12000 kronor för en byggfelsförsäkring. Vi visste att det var fel då och är en mer övertygade nu. Frågan är om vi självbyggare skulle gå samman och kräva att pengarna återbetalas med ränta? Men att processa mot rika troll kan bli kostsamt... -
24 apr 2013 15:47 #5
Skrivet av: kalle*alle
Sedan 2:a maj 2011 är denna idioti inte tillämplig då byggaren är konsumenten av det byggda - dvs "självbyggare" är undantagna från kravet på byggfelsförsäkring. -
26 apr 2013 10:02 #6
Skrivet av: IDa
Jag kan säga att det är fruktansvärt besvärligt att ens idag bli undantagen detta trots att man är självbyggare och det enligt lag är rätt att slippa. Jag och min sambo fick bråka med kommunen i flera månader om byggfelsförsäkringen, för försäkringsbolaget vägrade försäkra när det inte fanns någon entreprenör och kommunen menade att vi skulle stå på oss. Tillslut kom kommunen med kompromissen att vi skulle skriva ett intyg där vi skrev att vi gjorde jobbet själva vilket också i sig var helt sjukt, de ville att vi skulle intyga att det inte skulle försegå några svartarbeten, som om dom har med det att göra. Trött är vad man blir.. -
2 maj 2013 13:36 #7
Skrivet av: PT
Vi fick tillbaka 36 000kr på byggfelsförsäkringen, det var bra tycker jag.
Liknande trådar
-
Sveriges första 3D-printade hus - så fungerar tekniken
Artikelkommentarer -
Hjälp vi har Sveriges fulaste biluppfart. Hur fixa?
Trädgård allmänt -
Vilken kommun vinner Sveriges Arkitekters planpris?
Artikelkommentarer -
Tomter till salu i Sveriges kommuner - vissa är gratis
Artikelkommentarer -
Sveriges coronavirus Covid-19 (SARS-CoV-2) strategi, diskussionstråd
Övrigt Off Topic