Byggahus.se

Bygger ut huset 40 m² själv

1. Simsöd94
    Medlem · 33 inlägg
    Hej ganska ny här. men tänkte dokumentera mitt utbygge som jag ska göra på det här forumet, om det är någon som är intresserad av att följa det.

2. Simsöd94
    Medlem · 33 inlägg
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20200112_182622.jpg
    Vi kan börja från början. När jag köpte huset såg det ungefär ut så här.... Påminner lite gran av en stuga, det var bara på 80 m² och har 3 rum och kök. När jag är klar kommer det ha 4 rum och kök + en walk in closet.

3. Simsöd94
    Medlem · 33 inlägg
  4. Simsöd94
    Medlem · 33 inlägg
    Nu tycker jag vi hoppar in på mitt projekt!
    Det jag ska göra är att förlänga huset ca 6m åt höger och flytta ytterväggen så den lilla altanen ni ser på bilden blir en walk in closet och en förlängning av hallen :)

Mitt tillbyggd av huset till höger har jag valt att ställa på en krypgrund som jag även också murade helt själv.
    Nu tänkte jag visa hur långt jag har kommit i mitt bygge genom bilder, och undrar ni något ska jag svara så gått jag kan :) Här kommer lite bilder!

5. maah
    Medlem · 1 776 inlägg
    Kul! Liknande projekt som jag håller på med. Ska följas!

• Laddar…
  6. Simsöd94
    Medlem · 33 inlägg
    Fick lite hjälp med att lyfta balken på plats också. Hade varit lite väl kämpigt annars ;)

7. maah
    Medlem · 1 776 inlägg
    Vill du dela med dig av bygglovsritningar? Gärna sektionsritning som jag håller på med nu

8. Simsöd94
    Medlem · 33 inlägg
  9. maah
    Medlem · 1 776 inlägg
    Oj det va proffsiga ritningar!
    Det är väldigt likt hur vi ska bygga till så det ger mig lite hjälp att titta på, tack för det.

10. M
    Medlem · 1 434 inlägg
    Såna ritningar blir bygglovsarkitekterna alldeles lyckliga av. :)

• Laddar…