11 450 läst · 39 svar
11k läst
39 svar
Bygger drömhuset i amerikansk stil som de ritat själva
Sida 1 av 3
På konsumentens sida
· 3 148 inlägg
Du kan läsa artikeln här: Bygger drömhuset i amerikansk stil som de ritat själva
Administrator
· Skåne
· 7 915 inlägg
Att det är ett vitt stenhus och den där trappan med marmor inomhus tycker jag påminner om stilen i Irak.
Stenhus, stengolv samt höga pelare vid entrén är vanligt i mellanöstern. I brist på skog används bränd lera som byggmateriel. Stengolv är stryktåliga och lätta att rengöra.boohoo skrev:
Kanske har taket lite amerikansk stil?
Jag gillar särskilt att det verkar vara så stort och rymligt. Jag tycker våra svenska hus och rum är för små. Kanske därför vi kallar våra villor för småhus? Schysst att de satsar. Och en eloge för att de berättar att det är svårt att välja och att det är okej att ändra sig under resan.
Svenskar är alltid för tvehågsna och rädda för stilbrott så förhoppningsvis kommer det mera som vågar avvika.
Jämför ångesten för operahus i Sthlm med vad de gjorde i Oslo och Köpenhamn. Jo Göteborg också.
Tänker att taket hör hemma i en region med mindre nederbörd än vi har. Irak kanske. Eller Kalifornien?
Jämför ångesten för operahus i Sthlm med vad de gjorde i Oslo och Köpenhamn. Jo Göteborg också.
Tänker att taket hör hemma i en region med mindre nederbörd än vi har. Irak kanske. Eller Kalifornien?
Svenskar har vart väldigt stela och rädda för nya idéer och design gällande byggnationer mm, speciellt politiker då många detaljplaner blivit väldigt "enformiga" och tråkiga på så sätt. Som tur är har detta börjat ändras. Iaf i vissa kommuner där nya generationer får chans att påverka och folk får mer inspiration från varandras idéer.
Helt klart imponerande hus med stora ytor, men på videon ser det ut att vara nära grannen, jag hade velat ha en bredare tomt om jag skall bygga såpass stort/brett. Kollar man i slutet så är det inte många meter mellan tomterna.