Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Bygga trädäck på hösten?

1. Monica Sangö
    Medlem · 5 inlägg

Monica Sangö

Medlem
    Hej,
    Vill gärna ha lite åsikter om att bygga trädäck nu på hösten för och nackdelar?

2. HogeN
    Lösvirkesbyggare · Österbotten · 689 inlägg

HogeN

Lösvirkesbyggare
    få jobbtimmar blir mörkt snabbt. och stå i kallblåst och regn ingen höjdare om man inte är van med det
    MEN myggfritt och ingen solbränna :D

3. Monica Sangö
    Medlem · 5 inlägg

Monica Sangö

Medlem
    Ja så är det ju men rent byggnadstekninskt tänker jag, mark och virke om det är något att ta hänsyn till om temperaturen lägre.
    Kanske virket är billigare!?:thinking::D

4. Cruzze
    Medlem · Sörmland · 558 inlägg

Cruzze

Medlem
    Kör på! Det är väl om man ska gjuta plintar att det tar längre tid att brinna om det är kallt.
    Virkespriserna har generellt gått ned under året, men det finns förmodligen ett utbud/efterfrågan-samband så att priset är relativt årstidsoberoende...

• Laddar…
  5. Workingclasshero
    Medlem · Stockholm · 3 092 inlägg
    Jag började lägga trall i februari förra året.
    Vad man bör tänka på är att köra rekommenderat c-c mått och inte lägga imellan trallen bara, då lär det bli stora glipor till våren.
    Jag rekommenderar också tjärpapp mellan bärlinor och golvreglar och mellan golvreglar och trall.
    Lite bökigare, men konstruktionen håller sig torr!

Lycka till
    /W

• Laddar…
  6. N
    Medlem · Skåne · 116 inlägg

newbee

Medlem
    Har byggt ett trädäck under oktober och november. Byggtekniskt är det ingen skillnad mot våren. Däremot var det skönt när våren kom och det redan var klart.

7. HogeN
    Lösvirkesbyggare · Österbotten · 689 inlägg

HogeN

Lösvirkesbyggare
    Allt beror på hur man tänker och ställer bygged en koloss hemmavid Aug-sept 2020. men vid broder så testar vi med minimal virkes dimension med maximal spänndvid och med vanligt virke sep-okt . för nutidens EUregel gör impvätskan i klass med såpavatten oavsätt så ska det oljas varje år iaf. så är ett test och se och jämnföra livsläng om man verkligen behöver imp som alla talar om

8. Monica Sangö
    Medlem · 5 inlägg

Monica Sangö

Medlem
    Hej!
    Jag läser att virkespriserna har gått upp 30%?!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.