Byggahus.se

Bygga sommarstuga så billigt som möjligt

1. B
    Medlem Nivå 1
    Hej, hur du gör för att uppfylla egenskapskraven är upp till dig. Jag gav ett förslag. Vad tät är brukar ofta skilja sig mellan sakkunniga och förståsigpåare. För din vetskap så finns rapporter på alla krypgrunder utfärdade av RISE. I höst presenteras en forskningsstudie om krypgrunder. Lycka till med ditt hus.

2. B
    Byggnadsvårdare Nivå 5
    Kan jag då få en länk till en??? Och du gav inget förslag, du gav påståenden som inte är helt sant. Om jag har förstått dig så fungerar inte en krypgrund uttan det kommer att bli problem och hur man än bygger så går det inte att lösa.

Alla konstruktioner kan vara en riskkonstrultion om man bygger fel, som det var med gjuten platta i början när kunskaperna var dålig.

Har du inte nå riktig information, nå fakta/forskning om krypgrund så är det bättre att du inte svarar på det här inlägget.

Nu ska jag sova i mitt ohälsosamma hus med möggelsporer och allt annat härligt.

3. B
    Medlem Nivå 1
    Vad är det med dig, jag försöker ge bra information. En krypgrund är väldigt bra eftersom du får åtkomst under huset. För att uppfylla egenskapskrav är en undertycksatt krypgrund mitt val idag.

Titta på ”Fuktsäkerhetsprojektering av krypgrunder – tänk på det här” på YouTube

4. B
    Byggnadsvårdare Nivå 5
    Vad bygger han son teori på att det är absolut kondens i krypgrunden när det är regn. Jag hade igår när det regnade lägre fuktighet i luften i krypgrunden 75% än ute som det var 84% och det var också värmare där. Och skulle det bli fuktigare av någon orsak så blir det lerklining. Och så tar han nästan uteslutande bara upp plast som en lösning när det finns fler lösningar utan att blanda in nå fläktar. Den mätningen han visade var ett hus på västkusten och där var enda åtgärden plast på marken. Och så var det i mekaniskt ventilerade hus, inte sommarstugor som oftast har självdrag. För det var det artikeln handlade om, stugor och inte stora hus.

Är krypgrund bra eller dålig? Först var det bara massa risker med det och nu tycker du det är väldigt bra med krypgrund. Blir lite förvirrad av dig. Det bästa är nog att inte bry sig om dig. Du beter dig som ett litet troll.

5. Appendix
    Husägare · Nivå 11