Håller på att planerar barnrummet och har skissat ihop detta.
3D-skiss av ett barnrum med en säng på golvet under ett snedtak, en sänggavel bakom sängen, en sittsäck, ett skrivbord och en bokhylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tycker själv det är skönt att ha något bakom huvudet när man sover så att kudden inte ramlar ner t.ex. Hur hade ni gjort/byggt ihop sänggaveln här? Helst skulle jag inte vilja skruva i golvet då det nog bara kommer vara så här under några år. Sängen är 90x200 och behöver ligga direkt på golvet för att gå in under snedtaket.

Kanske något sånt här, men hur får jag den att stå stabilt?

https://jysk.se/sovrum/sanggavlar/s...AqPlAiuJtFn1JK_mvemtr4UKuDU-i_RMbrJCNJMmfkSGU

P Peter321 skrev:
Håller på att planerar barnrummet och har skissat ihop detta.
[bild]

Tycker själv det är skönt att ha något bakom huvudet när man sover så att kudden inte ramlar ner t.ex. Hur hade ni gjort/byggt ihop sänggaveln här? Helst skulle jag inte vilja skruva i golvet då det nog bara kommer vara så här under några år. Sängen är 90x200 och behöver ligga direkt på golvet för att gå in under snedtaket.

Kanske något sånt här, men hur får jag den att stå stabilt?

[länk]
Någon form av skiva som går hela vägen upp till taket kanske och skruvas i snedtaket?

Skiss som visar ett rum med snedtak, där en väggdel upp till taket delar av en arbetsyta med skrivbord och stol från en säng.
Skapa konto

Personligen skulle jag tittat lite på möbleringen och se om det går att få till att sängen står mot en vägg utan att behöva bygga en skiljevägg. Går det exempelvis att ställa sängen mot samma vägg som bokhyllan står med långsidan under fönstret, flytta skrivbordet till takkupan, flytta ut bokhyllan längs med samma vägg den står vid och skjuta in saccosäcken till hörnet? Vill ni få till en avskiljare går det kanske att sätta upp ett draperi mellan takkupans ena vägg och väggen med bokhyllan.

Sovrumsmöbelplanering med en säng nära fönstret, en bokhylla och ett skrivbord samt förslag på att flytta säng, skrivbord och bokhylla.
Skapa konto

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Personligen skulle jag tittat lite på möbleringen och se om det går att få till att sängen står mot en vägg utan att behöva bygga en skiljevägg. Går det exempelvis att ställa sängen mot samma vägg som bokhyllan står med långsidan under fönstret, flytta skrivbordet till takkupan, flytta ut bokhyllan längs med samma vägg den står vid och skjuta in saccosäcken till hörnet? Vill ni få till en avskiljare går det kanske att sätta upp ett draperi mellan takkupans ena vägg och väggen med bokhyllan.

[bild]
Tack! Jag funderade lite mer efter dina inspel och nu lutar det nog åt att vi börjar med att ställa sängen rakt ut från väggen istället. Behövs det byggas en vägg så får det blir senare. :)

3D-illustration av ett rum med en säng placerad ut från väggen, ett skrivbord med en stol och en bokhylla. En svart stol står vid fönstret.
Skapa konto

• Gilla
Centano och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.