Byggahus.se

Bygga med Vallsjöhus i Stockholm/Uppsalaregionen

1. M
    Medlem Nivå 1
    Hur blev slutresultatet då? Är ni nöjda med huset och dess standard?

2. D
    Nybyggare Nivå 1
    Huset är fantastiskt, men det är helt klart byggfirman vi etablerade som ska ha den elogen! Standarden i huset har vi betalat för eller så har byggfirman stöttat oss. Återigen inget som Vallsjöhus kan ta äran för.

3. D
    Nybyggare Nivå 1
    Idag gjordes slutbesiktningen av huset och nu kommer vi få njuta av vårat nya vackra hus.
    Vi vill verkligen ge en eloge till MSB-Mellan Svenska Byggentreprenader AB som har byggt åt oss.
    Vi är båda inom servicebranschen och är lite av nördar i området, och den höga nivå som MSB håller när det gäller arbete och inte minst kundvård är sällan man ser.
    Stort tack till alla inblandade från MSB, ni har gjort vår dröm verklig!

4. Molin's bygge
    Medlem Nivå 1
    Intressant.... Vi har jobbat med Ingemar också och har precis hoppat av tanken på att jobba med Vallsjöhus. Vi kunde inte få reda på vad de 2 kontrakten vi skriver med Vallsjöhus och byggaren verkligen skulle kosta. Fick ett fast pris från Vallsjöhus, men skulle vara tvungen att skriva kontrakt med Vallsjöhus innan vi skulle få pris gör att bygga huset. Inte ok!!! Nu har vi valt ett anat husföretag och det känns mkt bättre.

5. D
    Nybyggare Nivå 1
    Ni har absolut minskat er kvot med sömnlösa nätter och extrem huvudverk med det valet.
    Vi hade sån tur att vi på egen hand snabbt hittade MSB som hjälpt oss genom bygget och tagit mycket av kontakten med Vallsjöhus för att avlasta oss. En sak är klar, jag gör aldrig om resan med ett Vallsjöhus igen, och det är synd eftersom huset i sig är väldigt gediget och fint..

6. B
    Medlem Nivå 1
    Hej!
    Fint hus!
    Jag tittar lite på Vallsjöhus och är därför intresserad av lite mer specifikt vad du är missnöjd med. Rent generellt så litar jag inte på någon husleverantörs säljare och tar allt de säger med en nypa salt + tänker mig att det kommer kosta mer än de säger i slutändan.

Hur kom det sig att ni valde en annan byggentreprenör än den Vallsjöhus hade samarbete med?
    Började ni först med den de rekommenderade och böt sedan?
    Hade ni även annan entreprenör för markarbetet än den som de samarbetar med?

Några saker ni borde ha tänkt på att inkludera i offerten som ni missade?
    Något man inte bör ta med i offerten utan bör lösa på egen hand?

Tacksam för tips.