Byggahus.se

Bygga med Vallsjöhus i Stockholm/Uppsalaregionen

282 läst  6 svar

1. D
    Nybyggare Nivå 1
    Hej,

Jag och min sambo har byggt ett Vallsjöhus i Knivsta utanför Uppsala och snart står det klart.
    Jag svarar gärna på frågor gällande bygget och våran resa om någon funderar på denna leverantör.

Mvh Nicklas Eriksson

2. M
    Medlem Nivå 1
    Hej,
    Vi håller på att bygga med Vallsjöhus i Steninge (bakom slottet/ladan). Vi har köpt ett parhus där vi äger tomten samt en enhet av huset. Vallsjöhus står för huset och sen är det en hel del parter som står för olika delar av entreprenaden. Vi har varit nöjda ända fram till nu med processen och särskilt med Vallsjöhus. Dock har vi för tillfället stött på patrull och skulle gärna vilja veta hur er resa har varit. Har ni upplevt den som smidig rakt igenom? Hur har ni blivit bemötta och hjälpta när (om) ni stött på problem? Vår situation nu är att de inte kan börja bygga på vår tomt för att den andra enheten inte är såld. Tråkigt nog är det inget som Vallsjöhus vill ta ansvar för och det nog kommer resultera i att vi får blanda in en jurist om de inte kan lösa detta. Huset ska vara klart för inflytt i december men eftersom de inte ens har kunnat lägga grunden än får vi nog vänta oss ett par månaders fördröjning med en hel del större utgifter på grund av detta.
    Vill gärna höra hur er upplevelse har varit :)

3. M
    Medlem Nivå 1
    Ska tilläggas också att det är ett nyckelfärdigt hus vi köpt så vi har inte ritat det själva.

4. M
    Medlem · Nivå 8
    Vad står det i kontraktet om byggstart?

5. M
    Medlem Nivå 1
    Byggstart står datum 2019-05-20. Vi har startbesked och bygglov, så allt det är klart.

6. D
    Nybyggare Nivå 1
    Ta inga ord som kommer på allvar, det lovas guld och gröna skogar men så är inte fallet.
    Underentreprenörerna som rekommenderades i vårat fall och dom som jobbar mestadels med Vallsjöhus här i området är inga företag som jag skulle rekommendera till någon.

Jag vill däremot säga att jag på senare tid faktiskt har fått god service från Vallsjöhus centralt, men så var inte fallet från början.

Det är väldigt synd att det ska behöva vara på detta vis när dom har en så otroligt fin produkt.

7. M
    Medlem Nivå 1
    Vi valde inte underentreprenörer själva eftersom vi köpte ett paket (tomt och hus i ett). Det fanns alltså redan ett antal entreprenörer förbokade till bygget. Däremot har han som är kontrollansvarig i området sagt mycket bra om alla entreprenörer så det är positivt! Har även varit i kontakt med honom gällande nuvarande situation och han är bra att ha och göra med.

Bra att ni åtminstone fått bra hjälp på slutet. Jag håller med i det - deras hus är ju superfina så det var därför vi tog detta erbjudande. Jag har kontaktat vår säljare samt VDn nu för att se om de har något nytt i hur de ska lösa situationen.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka