Bygga loftsäng

40k läst  25 svar

1. A
    Medlem Nivå 2
  2. A
    Medlem Nivå 2
  3. A
    Medlem Nivå 2
  4. A
    Medlem Nivå 2
    • Laddar…
  5. A
    Medlem Nivå 2
    Materialet är 25*25 2 mm gods. Liten vikt. Men tok stadig!! Sviktar noll!!

Många timmar i stans och fräsmaskin blev det!!! Har allt sparat på dxf.er

Riktigt nöjda barn fick jag

• Laddar…
  6. norrbottenssnickaren
    Hobbyelektriker · Nivå 15
    kanonsnyggt. Angående sovloft.se så är det något sjukt läckert med obehandlad furu... allvarligt alltså man kanske har blivit skadad men jag gillar det verkligen.

• Laddar…
  7. M
    Medlem · Nivå 7
    ->Alexander Kraft
    Supersnygga sängar! Blir dock fundersam över de utstickande pinnarna på sidan av fallskydden. Det kanske bara är bilderna som förvillar, men jag tycker annars att de ser lite för långa ut – alltså att det kan finnas risk att barnen fastnar med kläder eller liknande om de klättrar ner lite oförsiktigt. Det har skett tragiska olyckor på det sättet :( Om det nu är så verkar et i alla fall vara enkelt att ordna genom att sätta dit extra "hållare" längst ut i varje ände :)

8. Anna_H
    Husägare · Nivå 18
    Hemnetsurfade lite igår och såg en mysig lägenhet med loftsäng, men det är nog högre i tak än i er lägenhet:
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    loftsäng.jpg

Håller dock med dem som påpekar att 120 cm låter lite smalt för 2 personer. Jag skulle hellre satsa på en bra bäddsoffa som man bäddar ihop när man har besök.

Angående höjden måste man inte kunna sitta helt upprätt, men det är bra om även en lång person iallafall bara behöver böja nacken lite. Sätt dig under skrivbordet och prova dig fram.

Länk till lägenheten, men annonsen lär väl försvinna snart:
    http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-klara-karlstads-kommun-vaxnasgatan-1-10660935

Notera gärna den "förstörda hallen". Gör man så i ett hus byggt 1920?

Redigerat 17 jan 2017 16:10
  9. A
    Medlem Nivå 2

Jag förstår vad du menar!! I det här fallet tyckte jag det såg snyggare ut. Än att ha hållarna längst ut. Dom anv sängarna flitigt!! Även på dagarna, med sina vänner osv som även dom klättrar. Men har inte varit någon tendens till att något fastnar. Dels är dom väl rundade, men sen är färgen väldigt hal. Det hjälper nog till också

10. M
    Medlem · Nivå 7
    Håller med om att det är snyggt :) Jag skulle inte riktigt ha nerver att ha det så ändå. Minns, som du beskriver, att det var ett fasligt klättrande i våningssängar när jag var barn :-D Ville bara nämna risken, men du är ju redan medveten om den då.

• Laddar…
  11. T
    Medlem · Nivå 15
    Jag har byggt några loftsängar 200x180. Ramen kan göras säkert med 2tum4, dvs det bygger 95 mm på höjden. På insidan skruvade jag lister 22x45 som bar upp själva madrassramen eller liknade.
    Att skruva en 45x95-regel i en betongvägg är mycket enkelt med t ex nylonplugg (köp märkesvara) och stora träskruv.
    En sån loft håller för alla lekar.
    Ett nybygge invigde vi med 10 pers och en back öl på loftet för en filmkväll.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: