Oavslutat innertak med synliga träbjälkar och en påbörjad installation av diffusionspärr, tillsammans med en hängande glödlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rum utan innertak med synligt råspont och en påbörjad installation av diffusionspärr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej!
Precis flyttat in i en kåk från 1917. På övervåningen så tog energin slut för den förra ägaren så att nu saknas det innertak i ett av rummen. Så nu ska jag axla detta!Hur går man till väga, är det först upp med diffusionspärr, sedan regla upp på befintligt bjälklag och sen på med det nya paneltaket? Eftersöker väl en beskrivning i punktform.

Tack ska ni ha!

Rickard.
Hur har du tänkt med isolering? För mig ser det ut som att vinden är oisolerad och då ska det absolut inte finnas någon ångspärr.

• Gilla
Trollskidan
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Hur har du tänkt med isolering? För mig ser det ut som att vinden är oisolerad och då ska det absolut inte finnas någon ångspärr.
Resten av vinden är isolerad med spån, och vi har kvar ett gäng säckar som borde räcka. Ingen ångspärr då?

Rickard. Rickard.ag skrev:
Varför ingen ångspärr vid oisolerat?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.