Byggahus.se

Bygga i Stenungsunds kommun?

1. J
    Medlem · 3 inlägg

JJE

Medlem
    Hallå!

Mitt första inlägg..........

Jo, är det någon som skall bygga i St. Höga i Stenungsunds kommun?
    Är lite nyfiken på hur byggnadsnämnden fungerar, om de är riktiga paragrafryttare eller om de är mer av den medgörliga typen.....?

/JJE

2. A
    Medlem · 499 inlägg

AAA

Medlem

Re: Bygga i Stenungsunds kommun?

Hej

Vi ska bygga i Jörlanda, några minuter söder om St Höga. Hur arkitektkontoret ställer sig beror väl på vad för avsteg från detaljplan du vill göra och hur gammal detaljplanen är.

Vi försökte dra ut större delen av vårt hus på prickat område och fick blank nej. Däremot verkar det som att vi kan dra ut ett hörn max ett par meter och överskrida maximala byggarean med ett par kvm. Vårt bygglovsunderlag ska skickas in nästa vecka (tror jag) så vi har inte fått igenom det ännu. Men vid samtal med stadsarkitekten lät det möjligt.

Om ni har ideer om vad ni vill bygga så ta ett snack med dom. Dom är väldigt trevliga och vi har för det mesta fått snabba svar.

Berit

3. M
    Medlem · 140 inlägg

Mimto

Medlem

Vi ska bygga i Stenungsund, men i Hallerna.

Har inte haft så mycket med byggnadsnämnden att göra ännu, men de kontakter vi haft har funkat bra.

Vi har fått snabba svar på frågor och så.

Vad ska ni bygga för hus?

4. J
    Medlem · 3 inlägg

JJE

Medlem

Hej igen!

Jag tackar för svaren jag fått.
    Har inte heller haft någon direkt kontakt med Kommunen men ville väl mest veta vad man har att vänta. Har hört från andra att i en del Kommuner kan de vara ganska nitiska eller omedgörliga.

Vi ska bygga ett Gottskär från A-Hus.

/JJE

5. H
    Medlem · 158 inlägg

hama170

Medlem

Hej

Vi har precis fått alla papper klara, bygger(snart) på stenungsön i stenungsund.Byggnadsnämnden har varit kanon bra och då bygger vi(har precis rivit det gamla)där det är q1-märkt och det har inte varit några bekymmer.
    Nu har inte vi bråkat så mycket med dom, man får ge och ta.

Lycka till

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.