Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Bygga gym där hemma

1. J
    Medlem · Kalmar · 1 195 inlägg

johd01

Medlem
    Jag kommer sätta upp ett hemmagym det första jag gör om jag får plats när vi köper hus. Vi lägger 1000 kr i månaden här på gymkort, 500x2, och jag vill gärna träna varje dag. Faktum är att vi skulle kunna ta bort en bil om jag kunde träna hemma.

Med gym hemma kan jag ta bussen till jobbet eller samåka med familjen.

2. ivigtut
    Medlem · 29 inlägg

ivigtut

Medlem
    Bra och tankvärd artikel. Jag fick månaga tankar och oj. Jag önskaratt det fans fler sådana här inspirations articklar.

3. B
    Anonym

Botilda1

Anonym
    Framförallt är det inte lämpligt att bygga ett hemmagym i ett flerfamiljshus. Jag bor i bostadsrätt och blir väckt flera gånger per natt av grannen som gymmar i lägenheten under min :(

4. Rickard.
    Medlem · Riktiga Norrland · 3 912 inlägg

Rickard.Premiumikon: Cirkelsåg

Medlem
    Detta brukar vara strikt förbjudet i föreningar så börja prata med grannen, funkar inte det spela in det och anmäl var enda gång. Man får faktiskt inte störa andra hur man vill

5. ivigtut
    Medlem · 29 inlägg

ivigtut

Medlem
    Vad vore livet utan lyx?

6. B
    Byggnadsvårdare · gävleborg · 570 inlägg

Bjor

Byggnadsvårdare
    Gammal tråd. Men en nackdel med kommersiella gymm är att man ibland kan få vänta en timme på att få en ledig skivstång, förutom nu i corona tider då är det skönt på gymmet. Och att det oftast är förbud mot megnesium som jag nu smyger med för att kunna göra vettig träning. Alternativet är 20mil bilåkande i veckan. Genomsnitt 1000 mil/år och 1000x10 10.000 bara för bränslet. Skatteverket räknar på 18,5kr/mil 18.500 gymmkort 3.000 så det blir 21.500 :cry: träna på gymm kan vara en lyx.

Två garagetält med isolering imellan tälten och lite extra värme på vintern.

7. F
    Medlem · 23 inlägg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.