E Evamargit #1 Medlem · 57 inlägg 3 nov 22:05 Evamargit Medlem 57 inlägg 3 nov 22:05 #1 Jag vill bygga en glasveranda på gaveln. När jag köpte huset låg det stora mängder sprängsten på marken. När vi bytte takbeläggningen för 25 år sedan så la vi betongplattorna över för att slippa de vassa stenarna och sen lite jord. Hur sätter man plintar här? Eller finns det andra lösningar? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder #glasveranda
Jag vill bygga en glasveranda på gaveln. När jag köpte huset låg det stora mängder sprängsten på marken. När vi bytte takbeläggningen för 25 år sedan så la vi betongplattorna över för att slippa de vassa stenarna och sen lite jord. Hur sätter man plintar här? Eller finns det andra lösningar?
F fribygg #2 Medlem · Östergötland · 19 382 inlägg 3 nov 22:42 fribygg Medlem Östergötland 19 382 inlägg 3 nov 22:42 #2 Ska du sätta plintar behöver du gräva, förslagsvis med maskin när underlaget är som det är. Jag föreslår att du istället skrapar bort jorden, gjuter en vot och murar en grund med Leca sten till din glasveranda
Ska du sätta plintar behöver du gräva, förslagsvis med maskin när underlaget är som det är. Jag föreslår att du istället skrapar bort jorden, gjuter en vot och murar en grund med Leca sten till din glasveranda