Härligt, kör på nu!
77 732 läst · 259 svar
78k läst
259 svar
Bygga fritidshus i fjällen i egen regi
-
-
26 maj 22:19 #152
Dag två. Idag har vi haft riktigt fint väder trots att prognosen lovade regn. Vi har hunnit mycket. Nockbalken har spelats upp på pelarna med hjälp av två kedjeblock, långsidorna har monterats och rests, träställning på långsidorna har rests och slutligen fick vi upp drygt hälften av takåsarna innan vi grillade burgare och tog en kall.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga in
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in- Laddar…
-
26 maj 23:57 #153
Nu går det fort. Härligt! Men jag förstår att det ligger mycket tid bakom med planering och prefabricering hemmavid.
- Laddar…
-
27 maj 09:33 #154
När Gabbe bygger står blixten still.
Bra jobbat.
Både på plats och med förberedelserna.
//AA- Laddar…
-
-
-
27 maj 19:26 #157
-
-
27 maj 20:37 #159
- Laddar…
-
27 maj 20:51 #160
Dag 3.
Det hela fortlöper fortare än vad jag vågat hoppas på. Men precis som några kommenterat så ligger det många timmar planering och förberedelse bakom. När allt är färdigkapat och uppmärkt så går faktiskt rätt fort att montera en regelstommen. Sen är jag inte ensam heller vi har vart 3-4st under dessa tre första dagar.
Idag har det vart mestadels uppehåll men blåst rätt mycket. Inte optimalt när man vill lägga takduk, så vi har fått ta det lugnt och försiktigt. Alla takåsar är på plats, båda gavlarna är reglade, takfotsbräda, duk och läkt (45x70) är klart på ena halvan.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga inInloggade ser högupplösta bilder Logga in- Laddar…
-
27 maj 22:01 #161
Av nyfikenhet. Vad är fördelen med takduk istället för respons?
-
27 maj 22:18 #162
Dessutom hade det blivit otroligt jobbigt med tanke på att det regnar stup i kvartsen.- Laddar…
-
-
28 maj 09:12 #164
Spännande med i mina ögon ny byggteknik.
Har du beställt takstolarna på fabrik? -