443 läst · 3 svar
443 läst
3 svar
Bygga en liten spritbrännare - behöver bränsle
Hej,
Jag ska bygga en liten brännare mest för skoj skulle, men funkar det bra så kanske det blir en i ett litet tegelinstallage i växthuset.
Snubben rekommenderar "Fuel alcohol" och inte "rubbing alcohol" som jag fattar är isopropanol på svenska.
bränsle
Vad kallas detta bränsle på svenska? Är det T-röd?
Vad tror ni om konstruktionen? - tycker den verkar kul att testa om man är försiktig
Jag ska bygga en liten brännare mest för skoj skulle, men funkar det bra så kanske det blir en i ett litet tegelinstallage i växthuset.
Snubben rekommenderar "Fuel alcohol" och inte "rubbing alcohol" som jag fattar är isopropanol på svenska.
bränsle
Vad tror ni om konstruktionen? - tycker den verkar kul att testa om man är försiktig
Etanolbaserat spisbränsle eller bioetanolT turbo100 skrev:Hej,
bränsle
https://www.biltema.se/hem/eldstader-och-kaminer/bransle/spisbransle-1-liter-2000054587
https://www.biltema.se/hem/eldstader-och-kaminer/bransle/spisbransle-4-liter-2000059659
Toppen - tack!D Dilato skrev:
Köpte denna kolmatta på amazon matta
5mm tjock, herren på viden körde med 6mm.
1/2" inch and 3/4" är vad denna herren använder, 1/2" är väl 12mm typ men 3/4" är väl 19mm så det blir väl 18mm (som inte verkar finnas på biltema/jula som jag har i närheten).
Tror ni kostnaden (i enegi) blir dyrare än en elfläkt?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bygga om hönshus till liten lägenhet ?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Tips på lösningar på att bygga en liten uppfart för cyklar osv?
Grund & Markarbeten -
Bygga en liten köksö med två sittplatser i en lägenhet
Möbelsnickeri -
Bygga attefallshus på fritidstomt med liten stuga.
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur lång tid tar det att bygga en Hakiställning till en liten röd stuga?
Byggmaterial & Byggteknik