3 197 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Bygga bastu hemma. Använda befintliga målade väggar?
Hej!
Vi tänkte bygga en liten bastu i vårt badrum.
Senare kommer det bli med panel och isolerade väggar.
Men först vill vi bara sätta upp en skilje vägg med osb. Och behålla dom befintliga målade väggarna och taket. För att kunna testa några gånger om vi gillar storleken och så.
Vad kan hända? Kan färgen lossna?
Vi tänkte bygga en liten bastu i vårt badrum.
Senare kommer det bli med panel och isolerade väggar.
Men först vill vi bara sätta upp en skilje vägg med osb. Och behålla dom befintliga målade väggarna och taket. För att kunna testa några gånger om vi gillar storleken och så.
Vad kan hända? Kan färgen lossna?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
Verkar vara ett bakvänt sätt att bygga på. Det är nog lättare att bygga inne från hörnet och ut än att först bygga avgränsande väggar inne i badrummet. Misstänker att kostnaden för att först dra el till en tillfällig installation och sen till en permanent också kostar en del.
Så innan ni ens funderar på vad ni eventuellt ställer till med i badrummet, borde ni inte kolla i bekantskapskretsen och hos återförsäljare om ni kan hitta något befintligt som är ungefär av ert format?
Så innan ni ens funderar på vad ni eventuellt ställer till med i badrummet, borde ni inte kolla i bekantskapskretsen och hos återförsäljare om ni kan hitta något befintligt som är ungefär av ert format?
Jag har byggt flera bastus. Så att det skulle bli bakvänt håller jag ej med på. Detta blir en fristående bastu, som en modul. Och den första väggen som man då skulle bygga för att testa lite blir även senare den första delen i bastuns stomme.
Men det jag inte vet är om det skulle skada färg på väggar och tak, Jag tänker att vi testar den 2,3 gånger och sedan bestämmer hur vi vill bygga,
Kostnaden för att bygga den tillfälliga installationen? Jag räknar med 300 kr. Hade tänkt bygga bastun för runt 2000 kr men då har jag ju fått agget
Men det jag inte vet är om det skulle skada färg på väggar och tak, Jag tänker att vi testar den 2,3 gånger och sedan bestämmer hur vi vill bygga,
Kostnaden för att bygga den tillfälliga installationen? Jag räknar med 300 kr. Hade tänkt bygga bastun för runt 2000 kr men då har jag ju fått agget
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bygga bastu av "vanligt" virke?
Bastu -
Råd önskas: Bygga bastu i befintligt duschrum
Bastu -
Bygga om friggebod från -97 till bastu placerad vid kommungräns?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Går det att bygga ut förråd till bastu med det här taket + lutning?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Bygga utebastu i vedbod
Bastu