Byggahus.se

Bygga badrum med våtrumsskiva - kostnad och steg för steg

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 3 245 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
    • Laddar…
  2. M
    Medlem · 10 inlägg

Micke..f

Medlem
    Kolla hur mycket vattenskador dom har vissa hustillverkare som använde fiboskivor. Ja har varit på en hustillverkare och dom sluta med fibo efter 145 badrum med vattenskada

3. H
    Inredare · stockholm · 263 inlägg

hushem

Inredare
    Varför skriver ni att de bara finns fyra olika badrum?

4. J
    Medlem · 141 inlägg
    Ta bort den här artikeln och sluta uppmuntra till oseriösa renoveringar. Jag är så himla trött på quick-fix och fusk bland dessa husflippare. Det ser bra ut första året, sen börjar billigheten ta ut din rätt. Det är genomgående i allt. Soffan för 1200kr är helt slut. Tv-bänkens laminat har släppt efter fukt från ett glas vatten. Fusk fusk fusk. Billigt billigt prisvärt. Det finns inga genvägar. Och kom inte med dessa ursäkter att det bara är till lillrummet eller sommarstugan. Åk till Rumänien på besök och ni får se hur det slutar när allt är FUSK.

• Laddar…
  5. Mr-XXX
    Medlem · 3 inlägg

Mr-XXX

Medlem
    Gillar Fibo tresbo ,på dom flesta campingar mm som man varit på i Norge har dessa skivor, görs underlaget rätt funkar dessa kanon. Har själv gjort 3 badrum med dessa skivor, men jag har först satt plywoodskivor bakom 12-15mm tjocka, då har man mer att skruva i när tvättställ mm som ska skruvas upp.

6. J
    Medlem · 141 inlägg
    Nu tänkte jag visa hur resultatet blir av allt detta billiga fusk som säljs på marknaden.

Reser runt en hel del och brukar roa mig med att kontrollera fuskbyggarnas mecka - hotellbadrum.

I den här symbiosen som uppstår mellan giriga ägare och lågoffertande fuskbyggare tillåts alla dessa fullösningar frodas. Jag låter denna faktaruta stå som en kommentar till hur jag ser på ägare/hantverkare/gäst i ett hotellperspektiv av husägande.

Jag kan fanimej inte fatta hur man kan sjunka så här lågt. Det var som att befinna sig på en blandning av ett flygplan och ett SJ-tåg när man klev in i denna gjutna form. Det är bara ett exempel på avskräde som säkert kommer saluföras hos vanligt folk.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20230113_082910.jpg
    20230113_082918.jpg
    20230113_083006.jpg

20230113_082859.jpg

20230113_082851.jpg

20230113_082937.jpg
    20230111_105040.jpg

20230111_105052.jpg

Logga in för att se filmer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.