Hej,
Jag och flickvännen håller på att köpa ett hus med ganska stor trädgård. En stor del för mig är att ha möjligheten att ha en snickarbod/verkstad då jag förtillfället inte kan ha det.

Min tanke är att man skulle kunna använda sig av attefallshus reglerna och bygga en bod som kan användas för detta. Men att man även kan göra en del av det till ett växthus / uterum.

Tänker lite som detta fotot, men mycket mindre och inget kök såklart. Tänker ungefär 12kvm för verkstaden och 12kvm för växthuset.

013a2b9d831717307bf7b89059f20ea0.jpg

Så mina frågor är...
- Hur svårt är det att bygga i tegel själv? Jag är ganska händig men har huvudsakligen jobbat med trä förrut så är nytt för mig. Klarar man av att bygga hela väggar som nybörjare?
- Får man göra för kombinerat användnings område på detta sättet för attefallshus?
- Något mer jag ska tänka på, är i väldigt tidigt stadie och drömmer/planerar mest änsålänge

Visst kan du mura själv! Bara vara noga, precis som med allt annat byggeri! Lär dig grunderna via internet, sen är det bara att gå igång, du märker snart hur det funkar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.