Hur går det?

Det rullar på! All ställning är nere nu. Kommun och KA var nöjda, dom proppsade dock på ett provisoriskt räcke runt trapphålet, fullt rimligt ändå. Så nu håller jag på och drar ventilation. Mellanbjälklaget är färdigglesat. Har en del städning på utsidan att göra. Dock så ska jag iväg till trysil för att åka skidor ons-söndag så kommer nog bli lite stiltje. Men tänkte köra på med ventilationen på kvällarna denna och nästa vecka så borde jag vara på god väg.

• Pågående renovering av ett rum där mellanbjälklaget är färdigglesat. Träplankor, verktyg och byggmaterial ligger utspridda på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trähus med stora fönster, omgivet av grus och stenar. Träd syns i bakgrunden vid sidan av en sjö.
    Skapa konto
  • Stort fönster under byggnad med vy mot sjö, träpaneler och ställning synlig inomhus.
    Skapa konto
  • En A-formad byggnad med stora fönster, belägen på en kulle med jord och stenar i förgrunden och träd omkring.
    Skapa konto
  • A-hus av trä med stora fönster, omgiven av stenar och träd, under grå himmel. Bygget ser klart ut och runtom behövs fortfarande städning.
    Skapa konto
  • Ventilationsrör och byggverktyg i ett öppet bjälklag med träkonstruktion syns, redo för installation av ventilation.
    Skapa konto
  • Byggarbetsplats med träkonstruktion och isolering, synliga takbjälkar, samt verktyg och byggmaterial i olika stadier av installation.
    Skapa konto
  • Gilla
Majskaka och 23 till
  • Laddar…
Ser riktigt imponerande ut!

• Älska
Visionären
  • Laddar…
Njingan Njingan skrev:
Ser riktigt imponerande ut!
Tack för peppen! Det kommer bli kalas när allt är i ordning. Känns lite tajt med inflytt på bottenplan vid jul. Men det är ambitionen 🙏

• Gilla
Kcee och 1 till
  • Laddar…
Väldigt snyggt allting. Fint läge intill vattnet. Nu har du fått gjort allt tråkigt grovjobb så "bara" innejobbet kvar.
Ta dig en öl och ha lite skön musik igång när du skruvar invändigt i ditt nya hus. Var stolt över vad du åstadkommit. 😉👍

• Älska
  • Gilla
Skoeld och 3 till
  • Laddar…
Visionären Visionären skrev:
Tack för peppen! Det kommer bli kalas när allt är i ordning. Känns lite tajt med inflytt på bottenplan vid jul. Men det är ambitionen 🙏
Som man brukar säga,, vilket år då? :)
Kämpa på!!

• Älska
Visionären
  • Laddar…
Spaerlan Spaerlan skrev:
Väldigt snyggt allting. Fint läge intill vattnet. Nu har du fått gjort allt tråkigt grovjobb så "bara" innejobbet kvar.
Ta dig en öl och ha lite skön musik igång när du skruvar invändigt i ditt nya hus. Var stolt över vad du åstadkommit. 😉👍
Ja det är det jag tänker också. Tänkte ställa in en säng i friggeboden om det blir några sena kvällar i sommar/vår. Har fått dit ett kylskåp och Micro nu i alla fall. Vatten är väl nästa puck. Till garaget alltså.

• Gilla
Bengt Larsson och 1 till
  • Laddar…
Njingan Njingan skrev:
Som man brukar säga,, vilket år då? :)
Kämpa på!!
Bottenvåningen 2025, ovanvåningen 2026 tänker jag.

• Gilla
Bengt Larsson
  • Laddar…
lerpoel
Superfint bygge. Jag har varit sugen på en A-frame i många år nu, men långt kvar till eventuellt realiserande. Kul att se någon som gör slag i saken!

• Älska
Visionären
  • Laddar…
Har grejat med lite av varje det senaste, har satt lite avenbokhäck, har dragit klart ventilationen i princip invändigt. Har också satt upp lite fasadbelysning för att förhoppningsvis inte ramla och slå mig när jag är och bygger kvällstid. Nästa steg är vatten och avloppsstammarna till ovanvåningen tänker jag , därefter ska jag nog börja med skivisoleringen.

• A-formad byggnad med fasadbelysning tänd i nattmiljö. Strålkastare lyser upp sektioner av fasaden. Stenar i förgrunden.
    Skapa konto
  • Nattbild av fasadbelysning på ett bygge, två strukturer med ljus som lyser upp väggarna och omgivningen i mörker.
    Skapa konto
  • Ventilationsrör installerade mellan takbjälkar i ett vindutrymme, med träkonstruktion synlig.
    Skapa konto
  • Byggarbetsplats under tak med trästomme och ventilationsrör, två takfönster synliga, verktyg och material ligger på golvet.
    Skapa konto
  • Trädgård med nyplanterad avenbokhäck, hög med tegelstenar, träpallar och byggmaterial i en byggarbetsplatsmiljö.
    Skapa konto
  • Trädgård med avenbokhäck framför hus, staplade tegelstenar och byggmaterial på marken.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Njingan och 6 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.