42 018 läst · 99 svar
42k läst
99 svar
Bygga A-framehus och tillhörande garage
Medlem
· västra götaland
· 127 inlägg
Det rullar på! All ställning är nere nu. Kommun och KA var nöjda, dom proppsade dock på ett provisoriskt räcke runt trapphålet, fullt rimligt ändå. Så nu håller jag på och drar ventilation. Mellanbjälklaget är färdigglesat. Har en del städning på utsidan att göra. Dock så ska jag iväg till trysil för att åka skidor ons-söndag så kommer nog bli lite stiltje. Men tänkte köra på med ventilationen på kvällarna denna och nästa vecka så borde jag vara på god väg.
Medlem
· västra götaland
· 127 inlägg
Väldigt snyggt allting. Fint läge intill vattnet. Nu har du fått gjort allt tråkigt grovjobb så "bara" innejobbet kvar.
Ta dig en öl och ha lite skön musik igång när du skruvar invändigt i ditt nya hus. Var stolt över vad du åstadkommit. 😉👍
Ta dig en öl och ha lite skön musik igång när du skruvar invändigt i ditt nya hus. Var stolt över vad du åstadkommit. 😉👍
Medlem
· västra götaland
· 127 inlägg
Ja det är det jag tänker också. Tänkte ställa in en säng i friggeboden om det blir några sena kvällar i sommar/vår. Har fått dit ett kylskåp och Micro nu i alla fall. Vatten är väl nästa puck. Till garaget alltså.Spaerlan skrev:
Medlem
· västra götaland
· 127 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 127 inlägg
Har grejat med lite av varje det senaste, har satt lite avenbokhäck, har dragit klart ventilationen i princip invändigt. Har också satt upp lite fasadbelysning för att förhoppningsvis inte ramla och slå mig när jag är och bygger kvällstid. Nästa steg är vatten och avloppsstammarna till ovanvåningen tänker jag , därefter ska jag nog börja med skivisoleringen.
Redigerat:
Klicka här för att svara