Byggahus.se
Martin Börlin har byggt skridskobana på tomten tre gånger och har förbättrat sin design år efter år. Här tipsar han om bästa tillvägagångssättet och vilka fallgropar du ska undvika när du ska bygga en egen skridskobana på tomten.

Du kan läsa artikeln här: Bygg skridskobana på tomten - steg för steg

Har gjort liknande rink som ovan i 5-6 år och vill bara tipsa om att använda plansilo plast istället för pressening. Håller tätt avsevärt bättre och går till och med att återanvända. Finns i bra storlekar på Granngården till överkomligt pris.
hur tjock är den ? (gram/kvm)

Man måste inte ha plast i botten. Jag hade isbana några år utan att blanda in plast. Det kräver ett gäng spolningar innan det blir tätt och man får vara lite försiktig med spolningarna. Men man måsta absolut inte ha plast.
Min hemma bana är nog i längden mer miljövänlig med plast än utan. Jag använder ca 15k liter poolvattnet till min bana, på våren åker samma vatten tillbaka till poolen och sen tillbaka till isbanan på hösten igen.

Lite olika tjock is eftersom marken lutar litegrand. Cirka 7-8 cm i högsta hörnet och kanske 15-17 cm i lägsta. Ytan 7,5 x 15 m är lagom både för den lilla som vill åka runt med kompisarna och för den store att spela 2 mot 2 med kompisar. Tinar det så ligger vattnet kvar i "bassängen" och fryser sedan på nytt!
Rekommenderar starkt att fixa en egen rink. Älskar att se spontan aktivitet hos barn och unga och så här löste jag det!