Butiker i Köpenhamn

2k läst  6 svar

1. Hejduk..tig
    Medlem Nivå 9
    Om man ska utrusta ett helt nytt hem i Köpenhamn vart skulle ni gå då?
    Jag talar om allt från säng och soffa till kastruller och bestick!
    Hemmet, en fyrarummare, ligger (inte helt bestämt än) i det nya området Sydhavnen för er som känner till geografin lite bättre.

För bättre planering och förberedelse, skulle jag väldigt gärna ha länkar till butikerna som ni tipsar om.
    Prisbilden ska vara hygglig. Gärna fyndpris för "dussinvaror" såsom sängkläder och köksutrustning.

Tack på förhand!

//Ett suuuperkul projekt att se fram emot :)

2. P
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Vi brukar köra in om Fields köpcentrum (www.fields.dk) nära brofästet och titta lite i de butikerna. Där är allt från möbler till bestick i några av de affärerna. Där är kläder och annat oxå men det är just inredningsbutikerna vi tittar i.. Dansk och snyggt till ok priser.

Finns en affär med lite kul inredningsprylar som heter Notredame (www.notredame.dk)

Det är där vi spanar lite ibland.

Mvh Patrik

3. Hejduk..tig
    Medlem Nivå 9
    Ja titta, Fields har lite och så även Fisketorvet (www.fisketorvet.dk) upptäckte jag.
    Tack för detta tips.

Ser fram emot fler!

4. fresve
    Medlem Nivå 11
    Ilva finnes ju där, tycker de är mycket roligare än IKEA. www.ilva.se

5. A
    Medlem Nivå 7
  6. Hemmakatten
    Moderator · Nivå 17
    Georg Jensen Damast har härlig frotté och dukar/tyger.

7. V
    Bannad Nivå 1

Tips

Hittade en länk om Dansk design där det står om en butik som är 11 000 kvm och exemplen visar på rätt schyssta grejor. Lycka till och hoppas du finner det du söker. http://snyggahem.com/110&Itemid=61

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: