Upptäckte dessa bubblor, de finns över hela taket, främst i taket ovanför kamin. Vad är det troligast? Jag har känt på bubblan med handen en billig fuktmätare som visar noll procent utanför den största bubblan. När man känner på taket så ger bubblan vika och man känner att taket under är hårt. Men om man knackar lite på bubblan låter den ihålig.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Finns de på något annat ställe än vid sprickor, likt de du visat?
Vad är taket i för material?
(Och hur gamla är sprickorna, de har ju blivit åtgärdade någon gång åtminstone?)
Vad är taket i för material?
(Och hur gamla är sprickorna, de har ju blivit åtgärdade någon gång åtminstone?)
Kan tänka mig att sprickorna är gamla, huset är från 1956. De finns på andra ställen i taket också, mest framträdande där jag tog bild dock. Jag har dock frågat den gamla ägaren om han kanske vet vilket material taket är gjort av, så det får jag återkomma med.Dowser4711 skrev:
Klicka här för att svara