Hej, först lite bakgrund.

Vi har i samband med nytt hus fått ett bubbelbadkar som installerades ngn gång i början på 90-talet. Säljarna sa till oss att de inte använt bubbelfunktionen på över 10 år och garanterade inte att den funkar.
Nu tog jag tag i att testa systemet. Tänkte tvätta ut slangar och munstycken.

Jag har en brytare som sitter utanför badrummet. När jag slog på den så började en knapp blinka rött men inget mer. Inget ljud. Svarade inte när jag tryckte på den.

Fyllde upp badkaret och tryckte igen och då j**lar!
Men när jag sen stängde av så började badkaret göra något konstigt missljud. Har bifogat en video. Knappen blinkar rött. Måste stänga av brytaren utanför för att de ska sluta låta.

Min fråga är om någon har erfarenhet av liknande bubbelbadkar? Vad är problemet? Går de att laga? Är de ens ett problem eller ska den göra någon eftersköljning som jag missar?
Jag har tyvärr ingen manual och säljarna är inte till någon hjälp. Ingen större förlust om jag inte får de att funka men hade varit kul för ungarna. 😁

Tack på förhand.

Kan det vara så att den larmar när du inte har fyllt upp med vatten i karet? Den kanske inte kan köra "torrt" så att säga.

A Anna W skrev:
Kan det vara så att den larmar när du inte har fyllt upp med vatten i karet? Den kanske inte kan köra "torrt" så att säga.
Tack för svaret!
Ne, tror inte det. Den verkar ha någon form av sensor eller relä som känner av ifall de finns vatten i badkaren för den startar inte strålarna om de inte finns vatten över dem. Däremot är ljudet fortfarande kvar när man fyllt badkaret och kör.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.