Hej ! Ny på forumet men har läst en hel del här sedan jag och min fru flyttat till gård ! Har ingen super erfarenhet av bygg och allt där till men har absolut inte tummen mitt i näven.

Men nu till min fråga. Vi har egen brunn ( djupborrad Vi har ett vattenfilter från JMS för kalkavhärdning, det är gjort en fullständig vattenanalys inför försäljning / köp som visade bra värden förutom på ammonium som va 0,78 mg/l men det sades från de som mätt att set kunde bero på att säljarna kört utan salt i avhärdaren.

När jag skulle fylla på salt så såg jag hur det va brun/orange beläggning undervattenytan i avhärdaren ( se bild ) är detta normalt eller är det något vi bör fixa ? ( med tanke på att analysen va bra )

Har försökt få hit en servis tekniker från jms men dom är svårflörtade. Vill jag SKS skicka bilder osv på filtermassan osv. Inte en aning om hur man kommer till det.

Har salt i just nu :)

// Victor

• Brun-orange beläggning i vattenavhärdare under vattenytan, nära saltbehållaren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jäkla så snabbt de går att få grejer alltså. Beställde både jordborr och pluncher i onsdags förmiddag. Hade dem utanför dörren för en timme sedan. Nu är helgen räddad.

Oj inlägget hamnade visst fel. Ber om ursäkt.

C carlert skrev:
Oj inlägget hamnade visst fel. Ber om ursäkt.
Jag som trodde jag fått svar ! :( :P

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.