Tja!
Jag ska måla våra brunlaserade fönster inne vita (i vår).
Har läst på här på forumet hur, samt kollat med målare.
Nu till en annan fråga.
Fönstren har detaljer i brun/svart plast o annat tjaffs i den färgen.
Det enligt mig kommer se lite lustigt ut när det andra blir vitt....
Vet någon vart och eller Om man kan köpa nya och ersätta alla dessa fönsterdetaljer?
Snöret kommer ju tyvärr alltid vara brunt iom att persiennen är i den färgen...
Men allt annat!?!
Jag ska måla våra brunlaserade fönster inne vita (i vår).
Har läst på här på forumet hur, samt kollat med målare.
Nu till en annan fråga.
Fönstren har detaljer i brun/svart plast o annat tjaffs i den färgen.
Det enligt mig kommer se lite lustigt ut när det andra blir vitt....
Vet någon vart och eller Om man kan köpa nya och ersätta alla dessa fönsterdetaljer?
Snöret kommer ju tyvärr alltid vara brunt iom att persiennen är i den färgen...
Men allt annat!?!
Redigerat:
Fönsterhandtagen kan nog vilken fönsterleverantör som helt sälja till dig. Tror det Habo's sortiment finns på Clas Ohlsson tex. Det svåra blir nog snarare att välja vilken modell som ni vill ha.
Persiennmaterial finns på clas ohlsson också. Och snörens går alldeles utmärkt att byta om fönstren är delningsbara. Det är lite pilligt bara.
Persiennmaterial finns på clas ohlsson också. Och snörens går alldeles utmärkt att byta om fönstren är delningsbara. Det är lite pilligt bara.
Wow, går det att byta snöre?! Det är nog för pilligt för min del. Verkar som ett evighetsgöra. Ok, ska kolla CO o se om man hittar nått vettigt.
Jag trodde nog att man va tvungen att ha nått som passade fönstret, typ just det märket. Men det är alltså som dörrar, man kan skaffa lite efter smak och inte efter ett m å s t e.
Jag trodde nog att man va tvungen att ha nått som passade fönstret, typ just det märket. Men det är alltså som dörrar, man kan skaffa lite efter smak och inte efter ett m å s t e.
Snörena går sönder i gamla fönster, då får man ta två lugnande piller och sätta igång
Skämt åsido, så farligt är det faktiskt inte. Men du har väl några fönster kan jag tänka...
Det kan säkert finnas delar som inte passar, men normalt är ju fönstervreden med en "fyrkantspinne" och persiennvreden med nån slags bajonettfattning. Öppet köp är bra
Det kan säkert finnas delar som inte passar, men normalt är ju fönstervreden med en "fyrkantspinne" och persiennvreden med nån slags bajonettfattning. Öppet köp är bra
Det är betydligt lättare att byta snören i persiennen när snörena inte har gått av. I knoppen på skenan i botten på persienn kommer snörena ut. Lossa knuten och dra ut snörena lite till. Persiennen hänger nu i stegbanden så det är lungt. Klipp bort knuten och värm lite lätt med en tändsticka eller en tändare ihop gamla snöret med det nya. Det underlättar om man får hjälp med detta. Sedan är det bara att dra försiktigt till snöret kommer ut i andra änden. Dra ut lite till och knyt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fungerar innerfönster mot värmeläckage o otäthet?
Fönster & Dörrar -
Innerfönster sitter fast (Elitfönster)
Fönster & Dörrar -
Hur göra med innertaket / fönstersmygen
Byggmaterial & Byggteknik -
Reglade innerväggar vid fönster
Fönster & Dörrar -
Skägget i brevlådan - Innerfönstret har fastnat på utsidan av andra fönsterbladet - Vad göra?
Fönster & Dörrar