Byggahus.se

Bröstpanel och vägg ovanför i liv?

1. Dr_Jerkyll
    Medlem Nivå 9
    Vi håller på med vårt kök och tänkte återanvända panelen som fanns i taket på väggarna. Nu funderar vi, vad tror ni, ska panelen ligga i liv med väggen ovanför eller ska panelen sättas ovanpå väggen så att den "kommer längre in i rummet". Svårt att förklara, hoppas ni förstår vad jag menar. :)

2. Sophie
    Medlem Nivå 11
    När vi renoverade hallen i vårt förra hus vlle vi inte bygga på väggarna i onödan och därför satte vi pärlspontpanelen på nedre delen av väggen och sedan gipsen direkt ovanför i liv så att säga. Ovanpå skarven satte vi en bröstlist som hade plan baksida. Det såg inte alls konstigt ut så gör ni så om det underlättar för er. Lägger in en bild på hur det ser ut.

3. Sophie
    Medlem Nivå 11
    jag har dessvärre ingen möjlighet att ta mer detaljerade bilder eftersom vi flyttat från huset nu...

4. Dr_Jerkyll
    Medlem Nivå 9
    Har sett dina fina bilder tidigare Sophie, det ser bra ut med väggarna i liv. Jag resonerar som att båda varianterna troligtvis var vanliga, ett äldre kök som det sattes in spont på i efterhand hamnade ovanpå väggen, annars oftast i liv.

Någon som har en bild där väggarna inte är i liv?