Byggahus.se

Bring har kört sönder min gräsmatta

1. Fairlane
    Medlem · Stockholms Län · 5 338 inlägg

Fairlane

Medlem
    Jag misstänker att TS inte är petnoga med sin gräsmatta...

När det gäller lackeringen så lägger jag inte ord i mun på dig, jag gjorde en jämförelse. Nej, man ska inte strunta i skadan då, men man lackerar om den dörren, inte hela bilen. Ja den blir bättre än vad det var innan, men det är ju för att det inte går att göra på annat sätt. Att få gräsmattan tillbaks till samma skick är inget problem alls.

• Laddar…
  2. K
    Medlem · 1 089 inlägg

kortis

Medlem
    Hum

3. P
    Medlem · 5 505 inlägg

pmd

Medlem
    1500 kronor blev ersättningen från Bring, enligt TS.
    Det är ju ingen ursäkt. Om man orsakar en skada så kan man knappast skylla på någon annan såvida man inte blir hotad till att orsaka skadan.

• Laddar…
  4. P
    Medlem · 5 505 inlägg

pmd

Medlem
    Ja, mycket bra påpekande. Varför sitter vi här och gissar vad som hade varit en rimligare ersättning än den som TS och Bring kom överens om? TS är nöjd och Bring hade uppenbarligen inga problem med att punga ut med en för dem rimlig summa. Slutet gott, allting gott.

• Laddar…
  5. P
    Medlem · 5 505 inlägg

pmd

Medlem
    Vår garageinfart är aningen för snålt tilltagen så om man inte är mycket noga när man backar ut ur garaget så finns risken att man måste backa in på "gräsmattan" för att kunna svänga runt och komma ut på vägen. Vad det innebär för kanten på "gräsmattan" inses lätt.

Jag funderar på att ställa en skål i garaget i vilken man måste plikta ett guldmynt (ett tiokronorsmynt) varje gång man inkräktar på "gräsmattan". Efter många år så kanske pengarna i skålen räcker till att utvidga infarten och lägga grus på hjulspåren i "gräsmattan".

6. K
    Medlem · Stockholm · 1 281 inlägg

Kirre2

Medlem
    Bra idé!
    Vi har inte ens nån väg utan kör på gräsmattan sista biten upp till huset. Det går bra utom när det är verkligt blött i marken, då blir det spår. Men det är ju ganska lätt åtgärdat, som sagt.

7. J
    Medlem · Västra Götalnad · 7 inlägg

JJI

Medlem
    Bra svar

8. Fairlane
    Medlem · Stockholms Län · 5 338 inlägg

Fairlane

Medlem
    Nja det jag läst så har TS och Bring enats om ersättning samt TS har skrivit vad han begärde. Kanske enades de om det belopp som TS begärt, kanske om något annat. Det vet vi inte för det har inte TS skrivit om jag inte missat något. Troligen korrekt dock, men inte säkert.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.