Har en gammal jordfräs från Husqvarna med en 5 HK-motor från Briggs & Statton. Har köpt en ny förgasare till denna. Allt verkade frid och fröjd tills jag upptäckte att jordfräsen har en vakuumslang som satt inkopplad nära motorblocket på den gamla förgasaren. På den nya förgasaren finns ingen sån anslutning. Har googlat en massa och ingen verkar ha denna vakuum-anslutning som jag har. Har den någon funktion eller kan jag strunta i den eller hur ska jag göra?

Anslutningen på den gamla förgasaren med mässingsröret är genomgående. På den nya är det bara ett hål på knappt nån cm, icke genomgående och utan gängor.

Bifogar ett par bilder på den gamla och den nya förgasaren med vakuum-anslutningen inringad.

• En hand håller en förgasare med tekniska komponenter i bakgrunden. Fokus på en specifik del inringad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en förgasare med markerade möjliga skador eller slitage. Fokus på nedersta delen. Metallisk, komplex mekanisk del.
    Skapa konto
  • En hand justerar en komponent i ett fordons motorutrymme, förmodligen en förgasare eller liknande maskindel.
    Skapa konto
Troligtvis styrde vaccumet en kolv, eller ett membran i den gamla förgasaren. Din nya förgasare fungerar annorlunda och behöver inget vaccum. Ta bort slangen och plugga lufthålet i blocket. Eller plugga slangen.

A AG A skrev:
Troligtvis styrde vaccumet en kolv, eller ett membran i den gamla förgasaren. Din nya förgasare fungerar annorlunda och behöver inget vaccum. Ta bort slangen och plugga lufthålet i blocket. Eller plugga slangen.
Men den nya förgasaren är exakt likadan förutom just det där hålet så jag förstår inte hur den skulle kunna fungera annorlunda.

Nissens
H herrgurka skrev:
Men den nya förgasaren är exakt likadan förutom just det där hålet så jag förstår inte hur den skulle kunna fungera annorlunda.
Vet du att den är exakt likadan inuti?

Nissens Nissens skrev:
Vet du att den är exakt likadan inuti?
Till synes ser den likadan ut inuti.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Vart går slangen på motorn ?

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.