Har en gammal jordfräs från Husqvarna med en 5 HK-motor från Briggs & Statton. Har köpt en ny förgasare till denna. Allt verkade frid och fröjd tills jag upptäckte att jordfräsen har en vakuumslang som satt inkopplad nära motorblocket på den gamla förgasaren. På den nya förgasaren finns ingen sån anslutning. Har googlat en massa och ingen verkar ha denna vakuum-anslutning som jag har. Har den någon funktion eller kan jag strunta i den eller hur ska jag göra?
Anslutningen på den gamla förgasaren med mässingsröret är genomgående. På den nya är det bara ett hål på knappt nån cm, icke genomgående och utan gängor.
Bifogar ett par bilder på den gamla och den nya förgasaren med vakuum-anslutningen inringad.
Anslutningen på den gamla förgasaren med mässingsröret är genomgående. På den nya är det bara ett hål på knappt nån cm, icke genomgående och utan gängor.
Bifogar ett par bilder på den gamla och den nya förgasaren med vakuum-anslutningen inringad.
Men den nya förgasaren är exakt likadan förutom just det där hålet så jag förstår inte hur den skulle kunna fungera annorlunda.A AG A skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Briggs & Stratton motor
Trädgårdsmaskiner -
Ventilspel Briggs & Stratton 13hk 28m707
Trädgårdsmaskiner -
Hur monterar jag fjädrarna till varvtalsregulatorn på briggs o stratton modell 10S902 GRÄSKLIPPARE
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Briggs & Stratton motor (trädgårdstraktor) går ojämt när klippaggregatet går igång.
Trädgårdsmaskiner -
Briggs series 3, 115 Stiga Villa 12 - svårt att få runt motorn
Trädgårdsmaskiner