Byggahus.se
Hej! Plattsättaren kommer närmsta dagarna och innan dess behöver vi ha satt en salningslist på dörrkarmen i badrummet. Listen är inte till för att sala ut i djupled, utan denna list är istället för dörrfoder. Den ska alltså vara målad på 3 sidor och sedan är tanken att plattsättaren sätter kaklet ända mot dessa. Det var plattsättaren som rekommenderade lösningen och jag tycker det låter snyggt och bra - men jag hittar inte var jag kan köpa dem. Kanske har de något annat namn..?

Planhyvlad furulist kanske kan fungera beroende på utseende......

E egge80 skrev:
Planhyvlad furulist kanske kan fungera beroende på utseende......
Tack för snabbt svar. Googlade på det och det kanske funkar, men dessa verkar så kantiga. Det jag letar efter är mer rundade

Mazen Mazen skrev:
Smyglist.. den är rundad på ena kanten och finns i flera dim..
[länk]
tack!! verkar vara rätt begrepp! Trodde han menade att den skulle vara rundad på bägge sidor, men har säkert missuppfattat för jag hittar inget i rätt mått annars :)

• Gilla
Mazen
  • Laddar…
Kan uppdatera för ev kommande personer med samma frågeställning. Listen jag letade efter fanns inte att köpa. Bara 8 mm tjocka och då kallades det foglist. Jag ville ha ca 15x20eller25 med tre målade sidor och två rundade sidor. Så det fick bli planhyvlat furu 15x20 som sidorna slipades ner på, sedan kvistlack, häftgrund och 2 lager snickerifärg.

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.