Kontaktade ett företag början på november som skulle sätta in en braskamin och skorsten. Mitten av november skickade jag startbeskedet till företaget tror jag även ringde och sa ja till offerten.
Har fortfarande inte fått ngt besked om när de kan börja? Har ringt ytterligare en gång och då visste han inte heller när de kan börja.
Fundera på att höra med ett företag i stan om de är snabbare.
Kan jag bara tacka nej till de andra företaget? Eller hur funkar det?
Mvh Både-kall-frustrerad

Ojnejhoppsan skrev:
Kontaktade ett företag början på november som skulle sätta in en braskamin och skorsten. Mitten av november skickade jag startbeskedet till företaget tror jag även ringde och sa ja till offerten.
Har fortfarande inte fått ngt besked om när de kan börja? Har ringt ytterligare en gång och då visste han inte heller när de kan börja.
Fundera på att höra med ett företag i stan om de är snabbare.
Kan jag bara tacka nej till de andra företaget? Eller hur funkar det?
Mvh Både-kall-frustrerad
Råkade få inlägget i fel forum. "Hantverkar" kanske är bättre.

Om dom inte satt ingång nu när det gått så lång tid kan du glömma hela saken. Bäst att få tag på någon annan! Kanske är en krånglig installation som du behöver se över eller att du haft otur. Mvh, PerOF.

Ring igen och fråga när de kan installera påpeka att om det inte sker de närmaste veckorna får de inte sälja till dig...

Gissar att det är rätt mycket att göra för dom flesta kaminföretag just nu.

Själv frågade jag tre företag om offert i december 2015, ett företag hörde av sig ganska omgående. Tackade ja till offerten i januari och fick kaminen installerad i mars.
Ett andra företag skickade ut offerten i april 2016 och det tredje väntar jag fortfarande svar från :)

Ok tack för svaren. Får väl vänta ett tag till. Optimera i stan hade inte totalentreprenad så det sket sig lite =)

Hejja.

Är det någon av er som vet vilken sista radiatorn på bottenvåningen är? Är det i köket?

Måste strypa in till övervåningen.

Det finns ingen som kan svara på det här i forumet. Svaret är beroende på hur rörsystemet är draget hemma hos dig.

Oh. Jag ser att jag postat i helt fel tråd. Ursäkta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.