Byggahus.se

Brandvarnarna som inte längre får säljas i Sverige

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 3 242 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
  2. MB77
    Medlem · Jönköping · 2 321 inlägg

MB77

Medlem
    Är det någon som är förvånad? JULA, Rusta och Clas Olsson är väl inte direkt kända för att ligga i topp vad det gäller kvalitet.

Handlar man på dessa lågpris varuhus som endast har ett syfte, att köpa in lågpris sk.. får man nog räkna med att inte alla produkter fungerar.

3. J
    Medlem · Västra Götalands län · 687 inlägg

jtl

Medlem
    Det har gjorts andra tester där brandvarnare från lågprisaffärer (Classe, Bauhaus mfl) fått mycket bra betyg. Att kategoriskt säga att allt från dessa butiker är skräp betyder bara att man har dålig marknadskoll och med all sannolikhet betalar mycket mer för det man handlar än nödvändigt.
    http://www.radron.se/tester/boende-tradgard--husdjur/brandvarnare/

4. O
    Bannad · Stockholm · 7 871 inlägg

Odjuret

Bannad
    Eftersom nu classe och Jula är så dåliga, då är det intressant att Nexa får dåliga betyg.... Det är inget billigt skit.... Sen är dom nya för mig som tillverkare av brandvarnare...

Jula å Classes egna varor är inte bara skit, det finns mycket bra saker där...
    Men med fördomar kommer man långt!

5. MB77

MB77

Medlem
    Bruksbo, Cotech, Cocraft, Anslut, Hard Head, Meec tools mfl. för att nämna några verkligen utstrålar kvalitet... Men visst det finns säkert en del som tycker att dessa är bra, smaken är som baken.

Har ni några guldkorn bland lågpris prylarna så dela hjärna med er av dom.

6. mexitegel
    Allvetare · Västra Götaland · 17 334 inlägg

mexitegel

Allvetare
    Exempel 1:
    CO-tech spikpistol: Funkade utmärkt att spika panel på en hel ladugårdsgavel med.

Exempel 2: Mitt blåa Bosch GTA-3800 sågbord tycker jag inte om, ställskruvarna på rullarna skruvar upp sig titt som tätt.

Kontenta, precis som jtl skriver, det finns bra och dåliga produkter hos alla tillverkare.

7. P
    Medlem · Sörmland · 190 inlägg

plutoorjan

Medlem
    MB77> Är du på riktigt eller är du bara ett internetTroll??
    Jula är ett företag... dom säljer olika fabrikat...
    Därför kan ju Jula omöjligt vara skit som du påstår, även om vissa fabrikat kanske är det! Det beror ju vad du köper.
    Jula säljer Bosch, Bacho, Ryobi, KamasaTools, Stanley, Hultafors med flera andra fabrikat som verkligen inte är kända som "skit".
    Rent fånigt bullshit du kommer med...
    Allt är beroende på vilka förväntningar du har, och till vilket ändamål produkten ska sak användas.

• Laddar…
  8. G
    Anonym

gäst

Anonym
    Så man kan bara lämna in sina brandvarnare där man köpte dom och få tillbaka pengarna? Utan kvitto?

9. G
    Anonym

gäst

Anonym
    Boverket har testat en brandvarnare från oss, som vi hade för avsikt att sälja för över ett år sedan.
    Det antalet som skickades till 1 kund för att testa marknaden är 25st.

Men efter att vi har testat och underkänt produkten så kom den aldrig till försäljning p.g.a. bristande dokumentation och tekniska problem.
    Med andra ord har vi inte haft den här produkten till försäljning.

Samtliga PowerFerns produkter är i enlighet med EN14604 och fullständigt dokumenterade.

MVH Luis.

10. MB77

MB77

Medlem
    @plutoorjan
    Troll eller inte, ja vad tycker du?
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    2879775-internet_troll.jpg

Jodå jag finns på riktigt, kalla mej troll och skriv att det JAG tycker är "fånigt bullshit", det gör mej inget. Men JAG tycker fortfarande att lågprisvaruhusens EGNA märken inte lever upp till den kvaliteten som JAG förväntar mig, kanske men bara kanske finns det prisvärda undantag.

Sedan får du eller någon annan tycka vad dom vill, och till sist men inte minst köpa vad man vill.

11. J
    Medlem · Gävle · 987 inlägg

johanpelle

Medlem
    Men du låter ju inte andra tycka vad dom vill utan raljerar och trycker ned dina gamla floskler i halsen på andra.

12. P
    Medlem · Sörmland · 190 inlägg

plutoorjan

Medlem
    Nu var det ju inte det du sa...
    Du hävdade att att dessa företag endast köper in lågpris, och att mer eller mindre allt var skit.
    Du tror inte att du kan råka köpa skit någon annanstans? Bara för att det är ett uddafabrikat betyder inte att det med automatik är "skit". Det betyder bara att "förväntansgraden" ska sättas lägre. Jobbar du åtta timmar om dagen köper du ett fabrikat som är byggt för det. Ska du använda en skruvdragare en gång varannan månad i sommarstugan, kan du välja ett fabrikat som är billigare...

Redigerat 30 aug 2014 09:03
    • Laddar…
  13. Nyfniken
    Medlem · Stockholms län · 12 274 inlägg

Nyfniken

Medlem
    Man kan till och med köpa skit i det fallet.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.