Byggahus.se
Tips på brandvarnare som fixar att var i ett förråd som hålls frostfritt men med skiftande temperaturer? Har testat med ett par stycken men de falsklarmar regelbundet, troligen när de blir fuktiga eller vid snabba skiften i temperatur.

Mattias L. wertok skrev:
Tips på brandvarnare som fixar att var i ett förråd som hålls frostfritt men med skiftande temperaturer? Har testat med ett par stycken men de falsklarmar regelbundet, troligen när de blir fuktiga eller vid snabba skiften i temperatur.
Provat både jonisk och optisk?

R Robert-san01 skrev:
Provat både jonisk och optisk?
Lite osäker om någon av dom varit joniska. Jag har läst på lite mer nu och bägge varianterna verkar känsliga för fukt. Hade det inte varit för att vi har ett sovrum ovanför förrådet så kunde det nästan kvittat.

En som reagerar temp kanske kan funka?

Jag har en vanlig optisk från Clas Ohlsson på kallvinden. Har fungerat felfritt i närmare 10 år.

Brandvarnare är ju en rätt så billig, enkel produkt, så det kan nog skilja en hel del mellan olika individer även av samma fabrikat och modell. En likadan som den jag har på vinden hade jag i källaren och den falsklarmade i ett.

Har du kollat så det inte blivit något insektsbo i brandvarnaren? Det är ett vanligt problem i brandvarnare i utrymmen där det är sällan är människor.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.