913 läst ·
6 svar
913 läst
6 svar
Bräda fast i rökkanal
Hej. Pinsamt är det. Nåväl.
Var I startgroparna att byta skorstenshuv. Såg då att kajskyddet ej var monterat korrekt, varpå det såklart var stopp i ena röret. Tog en 5,4 m lång bräda och började bonka uppifrån, från nock. Allt åkte ner i pannrummet, inga konstigheter.
Dessvärre tappade jag brädan. Den sitter i kröken längst ner i källaren. Jag når den varken nerifrån eller uppifrån. Har dock slängt ner en lina som lyckades lirka sig förbi brädan. Har försökt dra upp brädan med det ena och det tredje.
Någon som har förslag på vad jag ska göra? Har lite hopp kvar om att fästa något bra på linan och fiska upp brädan. Någon som har tips på vad?
Var I startgroparna att byta skorstenshuv. Såg då att kajskyddet ej var monterat korrekt, varpå det såklart var stopp i ena röret. Tog en 5,4 m lång bräda och började bonka uppifrån, från nock. Allt åkte ner i pannrummet, inga konstigheter.
Dessvärre tappade jag brädan. Den sitter i kröken längst ner i källaren. Jag når den varken nerifrån eller uppifrån. Har dock slängt ner en lina som lyckades lirka sig förbi brädan. Har försökt dra upp brädan med det ena och det tredje.
Någon som har förslag på vad jag ska göra? Har lite hopp kvar om att fästa något bra på linan och fiska upp brädan. Någon som har tips på vad?
Hur långt ner är brädan?E Ergo16 skrev:Hej. Pinsamt är det. Nåväl.
1 Fäst en sandlådehink i linan (med förstärkt handtag)
2 dra
3 öppna en pilsner när du är klar!
2 dra
3 öppna en pilsner när du är klar!
Ja, precis. Senast försökte jag med små gymvikter men eftersom den stannat precis i kröken så glider de bara förbi upp och kilas fast mellan bräda och kanal. Ska försöka hitta en bra hink, kanske kan gå med ett tallriksankare.T Tompafix skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vattenbräda, dropplist i trä under fast fönster. Hur ska den sitta?
Byggnadsvård -
Fönsterbräda med dolt fäste, hur tar jag loss den?
Fönster & Dörrar -
Fästen till fönsterbräda
Fönster & Dörrar -
Fästa bräda med jordankare (ej kvadratisk stolpe)
Trädgård allmänt -
Sista och första brädan med Essve dold infästning
Altan & Uteplats