Bra tillverkare av köksluckor?

4k läst  7 svar

1. H
    Medlem Nivå 9
    Vi ska beställa nya luckor och lådor till vårt kök och har nu fått offerter från följande tre företag för leverans i Göteborgsområdet:

Landvetter Kök
    Modexa Kök
    Elega (Finskt företag utan fast representant på orten)

Någon som känner till ovanstående företag? Bra eller dåliga erfarenheter?

2. H
    Medlem Nivå 9
    Det lutar nog åt att jag beställer nya köksluckor från Modexa Kök.

Har någon erfarenheter av det företaget?

3. J
    Medlem Nivå 3
    Det ända jag hört av modexa är att det är ett företag som valt att satsa på allmännyttan. Där av kan jag tänka mej att kvalitén är lite sisådär.

//J

4. H
    Medlem Nivå 9

Modexa köksluckor?

Tack för informationen! Vill gärna, så snart som möjligt, få fler omdömen om köksluckor från Modexa innan jag bestämmer mig.

5. Hemmakatten
    Moderator · Nivå 17
    Den kommentaren förstår jag inte. Det borde väl snarare vara tvärtom med tanke på att allmännyttan är mycket stora företag. Kvalitetskraven är säkerligen högre hos ett hyreshusföretag än för en privatperson.

6. J
    Medlem Nivå 3
    Tittar man på allmännyttan så brukar de i regel välja så billigt som möjligt. Har sett ett antal kök från modexa och står fortfarande för men kommentar.

//J

7. H
    Medlem Nivå 9

Modexa köksluckor?

Det kan ju vara så att allmännyttan väljer att handla billigt. Vad är det som exempelvis kan brista i Modexas utförande?

8. J
    Medlem Nivå 3
    Jag har aldrig gillat att deras profilspår är så "grynigt" i färgen. Sen har jag sett i ett antal kök att färgen "flagnar". Inte heller nått possitivt. Men sen vet man ju inte som det kan bero på hyresgäst eller tillverkaren. Men det är det jag stört mej på.

//J

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: