Byggahus.se

Bra priser på bänkskivor ??

1. F
    Medlem Nivå 1
    Var hittar man bäst priser på köksbänkskivor ? Ska ha massivt trä ! Problemet jag har är att det är ett gamalt kök jag ska byta i och behöver därför skivor som är minst 63cm bredda. Hade man klarat sig med 60cm så hade det löst sig utan problem (IKEA).

2. O
    Medlem Nivå 1

Re: Bra priser på bänkskivor ??

Du kan specialbeställa bänkskivor på IKEA. Då kan du få dem i vilken bredd eller längd du vill.

3. P
    Medlem Nivå 4

Jag tror att Bauhaus har billiga som mäter 63 cm? De är ju iochförsig tunnare än hos "finsnickaren" men det är marginellt.

4. M
    Medlem Nivå 1

Vi letade också efter djupare bänksskivor, 62cm. Fanns iofs hos Bauhaus men bara med rundad kant vilket vi inte ville ha. Beställde därför från snickeri och kunde dessutom då välja 40mm istf 30mm tjocklek för bara 10% högre kostnad.
    /Micke

5. P
    Medlem Nivå 4

Låter bra vilket snickeri? Kompisen gjorde det samma men då kostade det ca 1000 kr / m vilket blev lite dyrt..

6. M
    Medlem Nivå 1

Från ett snickeri i Västerås.
    Priset var 10% högre för 40mm än 30mm
    Däremot var det nog närapå dubbelt så dyrt jämfört med Bauhaus
    /Micke

7. A
    Medlem Nivå 5

Furis, vet ju iofs inte vilka prisintervall som är intressanta för dig. Men Kvik har (tror jag) mycket konkurrenskraftiga priser på sina skivor...och där kan du bestämma vilket djup du vill ha på skivan (samma priser för djup mellan 616mm och 900mm). Var själv inne på att beställa just skivorna från Kvik. Nu blev det en annan leverantör i slutändan men jag tycker fortfarande att Kvik är mycket prisvärda...

Prisex:
    - Ek (naturoljad) 2522:-/m
    - Bok ----//------ 1812:-/m
    - Valnöt ---//---- 3643:-/m

Och för 331:-/m extra kan du få en framkantslist som ger intrycket av att skivan är 60mm tjock  :)

För info och priser, se sid 65 i följande pdf: [ftp]http://www.kvik.se/uploads/Page/1531_content.pdf[/ftp]

/Alter ego