Byggahus.se

Bra och billigt laminatgolv?

1. S
    Medlem · 23 inlägg

sultanen

Medlem
    Ska byta golv i hall/kök och hade tills alldeles nyss bestämt att nu får det bli ett "riktigt" parkettgolv typ Kährs Copenhagen eller liknande. Nu funderar jag som så att ett laminatgolv kan jag ju lägga och sedan byta när barnen(3 och 6 år) blivit större. Har lagt Pergo Orginal laminatgolv på vår övervåning och är verkligen nöjd med detta. Otrolig styrka! Men prismässigt(drygt 200:-/m2) ligger dessa golv rätt nära en del parkettgolv så då är min tanke att satsa på ett enklare laminat för hall/kök oc sedan byta om några år. Frågan är alltså: Vilket är det bästa budget laminatet, pris maximalt drygt 100:-/m2

2. Jesca_j
    Medlem · Västerbotten · 3 024 inlägg

Jesca_j

Medlem

Re: Bra och billigt laminatgolv?

Beijer Bygg har ett laminatgolv på extrapris för 59:- /kvm som brukar kosta strax under 200:- /kvm.
    (Hade tidigare i veckan i alla fall).

Fanns i två modeller, Ek och så tror jag det var Ask.

3. R
    Medlem · 10 inlägg

RogerN

Medlem

Tjena !
    Hade själv samma funderingar och det blev ett golv från "Bygg Max" (Antic Loc Ekplank) 79,95:- kvm kostar det visst nu.
    Var lite skeptisk först men det känns helt rätt nu ....... ungarna får härja några år nu och sen byter jag ut det om det behövs .................... än så länge syns inga skador efter vare sig BobbyCar eller andra leksaker ;)

4. S
    Medlem · 23 inlägg

sultanen

Medlem

Tack för tipsen! Ska iväg senare idag och kika på dessa intressanta förslag.

5. Jesca_j
    Medlem · Västerbotten · 3 024 inlägg

Jesca_j

Medlem

Hur gick det, blev det några golv?

6. S
    Medlem · 23 inlägg

sultanen

Medlem

Nja, har varit förbi på Byggmax och jag/vi gillade inte mönstren på deras golv... Av en händelse så tittade vi in hos några bekanta som hade lagt ett så snyggt klinkergolv i hallen. Blev grundlurad, det var ett klickgov från Alloc med inbyggd golvvärme...!
    http://www.europe.alloc.com/SE/sida_222.asp.
    Så nu är det i princip bestämt att detta blir det nya hallgolvet med eller utan golvvärmen(beror på prisskillnaden och om det går att gömma undan termostat mm)
    Då kanske det är lika bra att fortsätta med Alloc i något ekmönster i köket...? Ska kika på Färgtema i morgon som är ÅF här i Umeå.

/sultanen

7. C
    Medlem · 26 inlägg

claeson

Medlem

coop forum har ett laminatgolv för 59:-
    Funkar helt klart!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.