Byggahus.se

Bra molntjänst för kamera?

1. J
    Medlem Nivå 2
    Är det någon som kan tipsa om en bra molntjänst för att hantera övervakningskameror? Med det menar jag en tjänst som är enkel att installera och använda. En tjänst som sparar film så snart något rör sig framför kameran (och gärna ett par minuter innan). Det ska inte gå att radera filmer direkt (man vill ju inte bli hotad och tvingad att att radera bevis mot en inkräktare/rånare). Nog måste det gå att köpa en sådan tjänst, antingen för ett visst kamerafabrikat eller generellt.

2. D
    Medlem Nivå 8
    Tror det enklaste sättet utan att blanda in specifik funktion i kamera/nvr/VMS är att dumpa alla dina inspelningar på en vanlig pc eller server som synkar mappen mot valfri tjänst som typ dropbox, google drive eller onedrive etc.
    Ska man dock ta huvudstreamen så kommer det röra sig om stora datamängder så fiber är att rekommendera.

3. spinout
    Medlem Nivå 7
    Samsung Smartcam

4. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 19
    Tror det är svårt att hitta något som uppfyller det kravet.

5. norrbottenssnickaren
    Hobbyelektriker · Nivå 16
    Har de molntjänst? Har för mig att filerna sparas lokalt på kameran med microsd och att man använder appen för live view samt titta video från minneskortet.

6. H
    Medlem Nivå 7
    Min erfarenhet av molntjänster för kameror är att de krånglar mycket. Jag har gjort så att jag använder en motion-server från linux och så skapas bilder och filmer som jag kan titta på via mitt Dropbox-konto.

http://www.lavrsen.dk/foswiki/bin/view/Motion/WebHome

Det går även hämta bilder och filmer själv från många nätverkskameror, så att man kan lägga upp dem på Dropbox eller på egen webbserver om man så vill.