Jag har dynor till en Lounge-grupp som jag vill bygga en bra förvaring under hösten så den är färdig till nästa sommar, ett återbruksprojekt.
Ge mig gärna exempel på hur ni byggt förvaring för liknande möbler. Idag åker dynorna in och ut i min gäststuga men ska någon sova där inne är det ju inte så trevligt.
Jag har gott om komposit-trä i svart som jag vill återanvända. Har 24 st brädor á 2,5m så de borde kunna räcka.
Fäster man dem som golv använder man clips men det går ju att borra rakt igenom dem också.
Ytan där jag vill bygga förvaringen är en stenlagd gång utmed gäststugan. Idag bara ca 50 cm bred, den skulle ju gå att bredda eller så får lådan vara högre så att de bredaste dynorna kan stå upp.
Jag lägger upp lite bilder men det som ska förvaras är kortfattat
2 stora rektangulära sittdynor, 155 * 65 * 8 cm & 130 * 78 * 8 cm
3 ryggkuddar 75 * 40 * 20
2 sidokuddar 58 * 38 * 20
1 kvadratisk sittdyna 65 * 65 *8 cm
Sen kanske man skulle ha lite extra plats till andra dynor osv.
Det är ju främst den stora sittdynan som är nästa 80 cm som ställer till det lite, ska den dynan vara stående blir lådan rätt hög men det kanske funkar.
Har vi några exempel? Hur hade ni löst det?
Bifogar ett gäng bilder på dels platsen, dynorna och trät jag tänkt använda.
Ge mig gärna exempel på hur ni byggt förvaring för liknande möbler. Idag åker dynorna in och ut i min gäststuga men ska någon sova där inne är det ju inte så trevligt.
Jag har gott om komposit-trä i svart som jag vill återanvända. Har 24 st brädor á 2,5m så de borde kunna räcka.
Fäster man dem som golv använder man clips men det går ju att borra rakt igenom dem också.
Ytan där jag vill bygga förvaringen är en stenlagd gång utmed gäststugan. Idag bara ca 50 cm bred, den skulle ju gå att bredda eller så får lådan vara högre så att de bredaste dynorna kan stå upp.
Jag lägger upp lite bilder men det som ska förvaras är kortfattat
2 stora rektangulära sittdynor, 155 * 65 * 8 cm & 130 * 78 * 8 cm
3 ryggkuddar 75 * 40 * 20
2 sidokuddar 58 * 38 * 20
1 kvadratisk sittdyna 65 * 65 *8 cm
Sen kanske man skulle ha lite extra plats till andra dynor osv.
Det är ju främst den stora sittdynan som är nästa 80 cm som ställer till det lite, ska den dynan vara stående blir lådan rätt hög men det kanske funkar.
Har vi några exempel? Hur hade ni löst det?
Bifogar ett gäng bilder på dels platsen, dynorna och trät jag tänkt använda.
JAg har rätt gott om grovt virke som både 3"/3" och 4"/4" stolpar, jag såg denna när jag googlade dynbox, det skulle kanske bli snygg att såga ut för brädor i rejäla stolpar och sen måla dem i samma färg. Det är tryckimpregnerat virke som har något år på nacken och då ska man väl kunna måla?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Förslag på fönstertillverkare till stora fönster.
Fönster & Dörrar -
Stora Snabbkopplingar till vatten
Vatten & Avlopp -
Hur stora plintar till carport med förråd
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur får man tag på stora stenar till ok pris?
Fråga trädgårdsdesignern söndag 16 mars kl 20-22 -
Ni som har för stora tilluftdon ftx.
Ventilation