Byggahus.se

Boxer harklar upp sig

1. KarlXII
    Medlem · 3 348 inlägg

KarlXII

Medlem
    Nu är det klart att Boxer får ett gäng nya kanaler, bl.a. Tv3, ZTV och Kanal 8 från MTG.

http://www.boxer.se

2. S
    Medlem · 898 inlägg

sveno

Medlem

Re: Boxer harklar upp sig

Hm, jag har funderat lite på att skaffa fler än tre kanaler. Är Boxer bra? Reklamen gör mig ganska illamående. ;) Är det bättre än att skaffa en tallrik och titta på satelliter?

3. T
    Medlem · 468 inlägg

Tommy_S

Medlem

Boxer får fler kanaler, men är det nån som vill ha dem?

Reklamen finns överallt hela tiden hursomhelst. Bara att leva med det och ha ett inbyggt "spamfilter" i huvudet.

4. T
    Medlem · 31 inlägg

TMF

Medlem

Paraboler är ännu fulare än vanliga antenner..

Personligen tycker jag att reklamen gott kan få avbryta, så lönge programmen håller högre klass än alternativet..
    Men ja, boxers reklam är #¤%%!!

Dessutom är Letterman jättebäst, så Z tv blir ett måste.

P.s. klagomål på boxer brular vara att bilden "hackar", avhjälps genom en antennförstärkare.

5. H
    Medlem · 76 inlägg

HEDIN

Medlem

Tycker att det blir bra med fler kanaler till boxer.
    Antingen så får man femman eller 3:an.
    Nu kan man alltså få båda utan en massa tillägs paket!?
    Mina föräldrar har boxer och det funkar hur bra som helst.

Mina föräldrar har antennen under taket, d.v.s. den syns inte men bilden är ändå perfekt. De har ett enplanshus och en krypgång under taket.

// Erik

6. M
    Medlem · Stenungsund · 402 inlägg

markis

Medlem

Dum fråga, men behöver man inte dekoder-kort för Boxer så man kan koda av kanalerna? Om de nu har det, varför är det då reklam när det ändå är betal-TV? Vad har jag missat?  Jag trodde Boxer var reklamfritt.. :-/

7. T
    Medlem · 31 inlägg

TMF

Medlem

Markis: som vanligt uttrycker jag mig dåligt & skriver hälften av vad jag menar.. Reklamen jag pratar om är den som går i det övriga nätet för att ragga nya kunder till boxer..

8. M
    Medlem · Stenungsund · 402 inlägg

markis

Medlem

Ok, det var skönt att höra! ;) Mao kan det bli riktigt bra med Boxer - speciellt som de kompletterar med fler kanaler. Man slipper parabol och placerar antennen i kallvinden - snyggt och prydligt.

9. D
    Medlem · 40 inlägg

Dorell

Medlem

Kvarstår bara det förbannade otyget att man måste ha en jvla massa dekoders med tillhörande kort för att få se de kanaler man betalat för i alla rum där man vill ha TV.

Någon som har en lösning på det?, helst laglig...

10. G
    Medlem · 2 147 inlägg

Det finns nog ingen billig lösning ännu. Ett tips är att priset på dekodrarna kommer att falla kraftigt de närmaste åren.

En del dekodrar kan skicka ut en antennsignal så att du kan återkoppla dekodern till ditt antennät. Du behöver fortfarande en dekoder per kanal som du ska titta samtidigt på men det måste inte vara en per TV (bra om du har fler TV-apparater än tittare).

11. D
    Medlem · 40 inlägg

Dorell

Medlem

det är ju förstås ett steg på vägen, Nu väntar man bara på den mycket snabba dekodern med ett kort som klarar att avkoda alla kanaler samtidigt och streama ut dem i TV/data-nätet till varje TV, det borde väl inte vara en omöjlighet?

12. G
    Medlem · 2 147 inlägg

Det är inte omöjligt. Det skulle man kunna göra med befintlig teknik men kostnaden skulle inte bli särskilt mycket lägre jämfört med att köpa en dekoder per TV (förutsatt att man inte har mycket mer än fem TV-apparater).

13. G
    Medlem · 2 147 inlägg

Det finns även hyfsat billiga datorkort. AverMedia har ett DVB-T kort som man får för strax över en tusenlapp (har beställt men inte fått :) ). Det finns programvara som man kan installera på datorn som skickar TV-programmen vidare till datornätverket. Då måste man förstås ha en annan dator vid TVn (men det har väl alla ;) ) som kan visa upp programmen. Kortet från AverMedia tar bara in gratiskanalerna men det lär finnas programvara som ser till att man får resten också.

14. G
    Medlem · 2 147 inlägg

Jag sa ju att jag inte fått kortet ännu ;)

15. M
    Medlem · 7 inlägg

micsik

Medlem

Det går utmärkt att vidarebefodra tv-signalen från en vanlig dekoder såväl analogt som digitalt. Nackdelen med det analoga (via antennsladdar) är att ingen av mina dekodrar klarar stereoljud. Dessutom behövs extra fjärrutrustning.

Har en Boxer och en Viasat-dekoder vid TV nummer två från antennen räknat. Till mina två apparater på våningen under så splittar jag signalen innan tv´n och förstärker signalen som sedan går via antennsladd ner. Till tv´n i sovrummet (som är nummer ett) skickar jag signalen digitalt via radio. Den klarar också fjärrisen.

Alltså klarar jag det mesta för en ringa peng till mina 4 apparater i väntan på billiga digitaldekodrar inbyggda i TV´n.

Skulle jag satsa på en av burkarna idag så blir det en Boxer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.