Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Bosch tvättmaskin handtaget trasigt

1. S
    Medlem · Stockholm · 482 inlägg

Sackaros

Medlem
    Är detta fortfarandet ett problem på Boschmaskiner? Vi är i tankarna på att köpa en ny och jag insåg när jag såg den här tråden att jag minns att det var ett jätteklent handtag på den bosch vi hade förut. Vi fick dock aldrig detta problem men det var säkerligen nära. Handtaget till tumlaren sprack.

2. torbeno
    Husägare · Västra götaland · 1 758 inlägg

torbenoPremiumikon: Hand

Husägare
    Nä, handtaget är infällt numera. På de lite fräsigare modellerna iaf.

• Laddar…
  3. P
    Medlem · 2 inlägg

Phasma

Medlem
    Stort tack som f-n! Enkelt, lätt o billigt! Satte en skruv från ett ikeahandtag.

En lite passup är att sätt inte en för stor skruv då luckans hake inte faller tillbaka tillräckligt för att påverka lucklåset vilket ledder till att maskinen inte går att köra(luckan ej stängd), men tog en polygrip o tryckte till för att platta den o sen - fixat..... för nu iaf!

• Laddar…
  4. L
    Medlem · Västerbotten · 8 inlägg

lordarcane

Medlem
    Kom bara hit för att tacka för den fantastiska bild och instruktionen!

5. Bisan
    Medlem · 1 inlägg

Bisan

Medlem
    Stort tack för alla bra kommentarer hör, efter en kvarts pulande klarade jag det, saknade en lång smal skruvmejsel, köks kniven blev det som räddade mig. Får se om jag ger mig på ett försök att laga eller om jag kommer att pula var gång.

6. H
    Medlem · Sverige · 2 353 inlägg
    Ingen tvättmaskin men en torktumlare med liknande problem. Lösningen var likartad, dra i några litet längre skruv efter att ha rensat upp plasthaveriet undertill. Har hållit ca 6 år nu, bra maskin i övrigt och vet inte riktigt hur gammal den kan vara… 10-15 år?

Två av de tre skruvarna jag drog i blev på vippen att bryta igenom på framsidan det blev bara en bula. Den tredje bröt igenom och jag har tänkt i ett antal år att jag kunde snygga till med att kapa av skruvspetsen med en Dremel/motsv… men det blev inte av.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    52256FA1-F1C7-434B-883C-3EE3F2EC08A3.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    CB652AAE-DD08-4E9F-8B84-85B5CD186841.jpeg

7. H
    Medlem · gävleborg · 1 inlägg

hallebrand

Medlem
    Gjorde exakt lika men med 2 skruvar, Tack för denna tråd, det räddade mig också..

8. K
    Medlem · stockholm · 276 inlägg

krypgr-direktel-ftx

Medlem
    Denna video rädda oss, helt sjukt o kunna öppna med en simpel matkniv!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.